Skip to content

ליברמן לפביוס: העברת נשק כימי לחיזבאללה היא קו אדום מבחינתנו

ליברמן נפגש עם שר החוץ הצרפתי בבריסל ואמר לו כי ישראל לא תגביל את עצמה ותגיב בצורה תקיפה מאוד, אם אכן יועבר נשק כזה מסוריה לחיזבאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל נמנעת מלהתערב בכל צורה במתרחש בסוריה, מעבר לנכונות שהבענו להגיש סיוע הומניטארי לנפגעים – אך כל ניסיון להעביר נשק כימי מסוריה לחיזבאללה יהווה חציית קו אדום מבחינתנו וישראל לא תגביל את עצמה ותגיב בצורה תקיפה מאד". כך אמר הבוקר שר החוץ אביגדור ליברמן, לשר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס, שאתו נפגש לפני זמן קצר בבריסל.

בפגישה דנו השניים על נושאים בילטראליים ועל המתרחש במזה"ת. השר ליברמן אמר לשר פביוס כי למרות התחזקות הגורמים הראדיקליים במדינות רבות במזה"ת, האביב הערבי הביא איתו לזירה גם כוח חדש, צעיר משכיל וליברלי במדינות אלה. הכוחות האלה מבינים שהבעיה שלהם היא לא ישראל, הציונות או היהודים, אלא העוני, הדיכוי והפער העצום בין רוב האוכלוסייה לקבוצה קטנה שהתעשרה בזכות ניצול לא הוגן של משאבי טבע וחלוקה לא הוגנת של ההכנסות מאותן משאבים. הסכנה הגדולה ביותר עבור אותם כוחות חדשים היא הקיצוניות והקבוצות המיליטנטיות המזוהות עם הג'יהאד, איראן ואל קאעידה.

לצרפת יכול להיות תפקיד חשוב ואפילו היסטורי בעיצוב עתיד המזרח התיכון אמר ליברמן לפביוס, צרפת יכולה להיות גשר בין אותם כוחות של צעירים ליברלים לבין מדינת ישראל. ישראל תשמח להיעזר בשירותיה של צרפת על-מנת לארגן מפגשים ולייסד דיאלוג עם אותם כוחות חדשים. קשר כזה עשוי להביא ליצירת הבנות שיהיו מבוססות על ערכים הומניים ואוניברסאליים.

השר ליברמן העלה בפגישה גם את עניינו של הסופר האלג'יראי, בועלם סנסל, שמועצת השגרירים של מדינות ערב בפריז החליטה לבטל את זכייתו בפרס של מכון העולם הערבי בעקבות השתתפותו בפסטיבל הסופרים הבינ"ל בירושלים בחודש מאי האחרון. השר ליברמן העביר לשר פביוס מכתב' בו הוא מבקש כי ממשלת צרפת תסייע ותעמוד לצידו של סנסל, המתגורר בפריז, ותיתן גיבוי ותמיכה פומביים לעמדתו בזכות ההידברות והדיאלוג בין ישראל למדינות ערב. השר ליברמן אמר לשר פביוס כי זוהי חובתה המוסרית של ממשלת צרפת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן