Skip to content

הפרה לרשת בגלל פרסום סמוי בתכנית 'משפחה חורגת'

משפחה חורגת או משפחה מפרסמת? הרשות השניה מאיימת כי תחדל להכיר בתכניתו של אלון גל 'משפחה חורגת' כסוגה עלית, עקב הפרות של כללי איסור החשיפה הפרסומית לחברות מסחריות בתכנית, שבה זכו החברות טמבור ובזק לאיזכור חוזר ונשנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 הרשות הודיעה כי תקיים שימוע בנושא, בו תידון ההצעה להפסיק להכיר בתכנית כסוגה עלית. מתברר כי אין זו הפעם הראשונה שבה מעירה הרשות לרשת על תופעות לקויות בתכנית. בין ההפרות שנמנו עתה, הצגה בתכנית של אייטם שצולם בסניף של רשת "טמבור" בשם "בית טמבור", ובו נציגת החברה מלמדת את אחת המשתתפות בפרק את יסודות השימוש בצבע. האייטם כלל תמונות תקריב של שם החברה שהופיע על גב שלט הכניסה של הסניף ועל אריזות הצבע המזוהות עם המותג. כמו כן במהלך האייטם סקרה נציגת החברה שורת אפשרויות לשיפוץ וחידוש באמצעות עזרי חברת "טמבור".

אלון גל (שם-היוצר, cc-by-sa-2.5: ויקיפדיה)

בנוסף, במהלך התוכנית ניתנה חשיפה פרסומית אסורה לחברת "בזק", תוך שהמגיש אלון גל מציג המלצות לחיסכון בהוצאות הבית ע"י שימוש בטלפונים נייחים בשיחות מן הבית.

במכתב שהועבר לזכיין ע"י מ"מ סמנכ"ל הטלוויזיה ברשות, יהודית לויט, הוסבר כי, הרשות מצאה כי שילובן החוזר במספר תוכניות של "משפחה חורגת" של חברות "בזק" ו"טמבור" בתוכן, והחשיפה המוענקת לשירותי החברות הנ"ל בכל פרק, מחזקת את הרושם של שיתוף פעולה של חברות אלו עם הפקת התוכנית, וזאת בניגוד לכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

 מהרשות נמסר כי היא רואה בחומרה התנהלות זו במיוחד לאור העובדה שכבר טיפלה במספר פרקים בתוכנית "משפחה חורגת" בעונתה זו בחריגות דומות וקבעה הפרות שנקבעו בגינן סנקציות. "לאור זאת הרשות שוקלת אי הכרה בתכנית למכסת הסוגה העילית ותקיים שימוע ל"רשת". הרשות דרשה מהזכיין להוריד לאלתר מהתכנית הבאות כל אזכור של החברות מהתכניות שטרם שודרו".

  אילת מצגר, מנכ"לית הרשות השנייה בפועל: "לא יעלה על הדעת שזכיין יפר את הכללים בנושאי אתיקה פעם אחר פעם באותה תכנית באותה עונה וזאת חרף התראות חוזרות ונשנות מצד הרשות ולמרות הסנקציות שהוטלו על התכנית. הרשות תקפיד בנושא זה ותטפל בו במלוא החומרה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן