Skip to content

מפקד פיקוד העורף: "המערכה הבאה תלויה בחסינות העורף"

בהתייחס למוכנות העורף, אמר האלוף אייל אייזנברג: "כל אזרח יצויד בערכת מגן, יעד ההצטיידות הוא 100 אחוז"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"פיקוד העורף נערך למגוון רחב של איומים. אזרחי ישראל צריכים להבין שבמלחמה הבאה הם חלק מהמערכה והכרעת המערכה תלויה בעמידות ובחסינות של העורף" – כך אמר האלוף אייל אייזנברג, מפקד פיקוד העורף, בראיון שפורסם בביטאון "יד לבנים".

אלוף אייל אייזנברג (צילום: דובר צה"ל)
לא מדובר בהכרעה, אלא בהתשה. אלוף אייל אייזנברג (צילום: דובר צה"ל)

"צה"ל ובתוכו פיקוד העורף, נערכים למלחמה משמעותית. במלחמה הבאה אחד מהאמצעים המרכזים יהיה ירי הנשק תלול מסלול. אנחנו מדברים על טילי פאג'רים וגראדים שיכולים להגיע מהזירה הצפונית והדרומית", הסביר האלוף אייזנברג. לדבריו, על אף העובדה שבידי אויבינו מצויים בכל רגע נתון כ-200 אלף טילים המכסים את כל שטח ישראל, הירי הזה לא מתבצע הודות ליכולת ההרתעה של ישראל. "ישראל היא מעצמה אזורית ולא ניתן להכריע אותה בנקל. במגרש ההתשה, הטילים הם הכלי המרכזי לעימות. לשם הם מכוונים", ציין מפקד פיקוד העורף.

בהתייחס למוכנות העורף, שיבח האלוף אייזנברג את מערכת "כיפת ברזל", שהצליחה למנוע פגיעות בנפש בהסלמות איתן התמודדה ישראל. באשר להצטיידות בערכות מגן, ציין האלוף אייזנברג כי "ממשלת ישראל החליטה, שכל אזרח יצויד בערכת מגן, ואני כגוף מנהל ומבצע אמון על מערך ההצטיידות. אני מחלק תקציב לייצור, ולאחר מכן לחלוקה על ידי דואר ישראל. יעד ההצטיידות הוא 100 אחוז", אמר. לדבריו, על פי היקף התקציב הנוכחי, בעוד מספר שנים נגיע להצטיידות מלאה.

"בשנה הקרובה הוחלט להתמקד בהכנת הציבור לאפשרות של רעידת אדמה, שהיא תופעת טבע שכיחה ועל כן חשוב מאוד שכל בית ומשפחה יתכוננו אליה, יחזקו עצמים בבית ויכינו ערכת חירום משפחתית. הכנה מקדימה והיערכות נכונה לרעידות אדמה הוכחה בעבר כמצילת חיים ומקטינת נזקים", ציין אייזנברג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן