Skip to content

נדחתה ברוב מוחץ בקשת מופז לסילוק ארבעת הח"כים ה"מורדים"

ברוב מוחץ של 11 מול שניים בלבד נדחתה בקשת מופז. בסיום הדיון הסוער פרסם יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין, הודעה ובה גינה במילים קשות את מופז: "אני סבור כי לפתוח הליך כזה - כפי שנעשה בבקשה דלה ועלובה, לא מנומקת, לא מפורטת וללא מסמך מצורף - זה לא מכובד ולא ראוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברוב מוחץ, של 11 נגד שניים, דחתה ועדת הכנסת את בקשתו של ח"כ שאול מופז להכריז על ארבעת חברי הכנסת ה"מורדים" כח"כים שפרשו מסיעת קדימה.

יריב לוין: "בקשה דלה ועלובה". (צילום: אתר הכנסת)
יריב לוין: "בקשה דלה ועלובה". (צילום: אתר הכנסת)

בסיום הדיון הסוער פרסם יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין, הודעה ובה גינה במילים קשות את יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז. "ועדת הכנסת בראשותי החליטה לדחות את בקשת יו"ר קדימה מופז להפריש את חברי הכנסת מסיעתו", אמר ח"כ לוין. "אני סבור כי לפתוח הליך כזה – כפי שנעשה בבקשה דלה ועלובה, לא מנומקת, לא מפורטת וללא מסמך מצורף – זה לא מכובד ולא ראוי. זו בושה וחרפה בעיניי שח"כ מופז, שהגיש את הבקשה ושינה את סדר היום של כולנו, לא טרח להתייצב ולא עשה שום ניסיון אמיתי לבסס טיעון משפטי אלמנטרי. ועדת הכנסת בראשותי רואה בחומרה רבה את התנהגותו של מופז וקראה לו להקפיד להבא בכבודה של הכנסת ושל הוועדה וחבריה".

בקשתו של יו"ר קדימה לסלק מהמפלגה את ארבעת הח"כים, שניהלו מגעים עם הליכוד, נדחתה בדיון סוער של ועדת הכנסת. מופז ביקש להכריז עליהם כפורשים, ובכך לשלול מהם שורת זכויות פרלמנטריות.

בקשתו של יושב ראש קדימה, שאול מופז, הייתה להכריז על חברי הכנסת אריה ביבי, עתניאל שנלר, אבי דואן ויוליה שמאלוב-ברקוביץ' כפורשים – ובכך לשלול מהם שורה של זכויות פרלמנטריות ובהן מימון המפלגות ואת האפשרות להתמודד לכנסת הבאה ברשימה קיימת. אולם היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, אמר כי בשלב זה לא מתקיימת עילה להכרזה על הארבעה כפורשים – הגדרה שאם תאושר תאפשר לשלול מהח"כים את זכויותיהם הפרלמנטריות.

ישראל חסון: "אל תתנו לזה יד". (צילום: אתר הכנסת)
ישראל חסון: "אל תתנו לזה יד". (צילום: אתר הכנסת)

"התפלגות היא דבר לגיטימי על פי החוק ואין בה כדי להביא לפרישה. גם אם הניסיון לא צלח, אין בזה די כדי להביא לפרישה", אמר עו"ד ינון. "לא מתקיימים המבחנים כרגע להכריזם כעל פורשים, אולם אם ימשיכו להתבטא נגד הסיעה, הם ימצאו עצמם שוב בדיון כמו זה ועוצמת הראיות תהווה עילה כדי להכריז עליהם כפורשים. אם הם מעוניינים להמשיך לפעול כחלק מהסיעה, עליהם לנהוג ככלל בהתאם למשמעת הסיעתית החלה על כל חברי הסיעה".

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין: "אני מבקש מהדוברים בשם קדימה לספר באלו ניסיונות פילוג הם היו שותפים. בכנסת הקודמת הייתי שותף לכמה ניסיונות התפלגות מאולמרט, ואני מתחייב שאם מישהו מהדוברים ישכח דברים שטרם פורסמו, אשלים את הדברים גם שלא פורסמו".

ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר בדיון: "יש שני גורמים שיודעים את האמת: הצד ששידל והצד שהשתדל. הצד ששידל – קרי לשכת רה"מ – נושא באחריות לא פחותה לפי כל דין וחבל שאינו נוכח כאן. אם יש לכם גרם של אחריות", פנה חסון לחברי הוועדה, "אל תתנו לזה יד. אני גם פונה לארבעת הפורשים לקחת אחריות על מעשיהם ולעמוד מאחוריהם ולא לתת יד לביביזם ולאלקיניזם".

ח"כ אריה ביבי, אחד מארבעת ה"מורדים", טען: "אין ולא היה הסכם שאני חתמתי עליו להיות סגן שר. לא היה ולא נברא דבר כזה. אם מישהו יביא לי מסמך שאני חתום עליו, אני מוכן לאכול את הנייר".

ח"כ אבי דואן הכחיש כי קיבל הבטחה להתמנות לתפקיד סגן שר הרווחה. דואן  – שהיה ראש מטהו של מופז – אף טען שמופז עצמו שקל לעמוד בראש קבוצת ח"כים שתעזוב את קדימה. "ישבתי אצלו בבית שלושה ימים כדי לשכנע אותו להישאר", טען. דואן הודה עם זאת: "היה ניסיון להתפלג מקדימה, מסיבות אידיאולוגיות ומסיבות חשיבתיות. החוקה נתנה את האפשרות הזו".

חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' סיפרה, כי היא מרגישה בקדימה כאישה עגונה וטענה כי מופז אינו דובר אמת. "זו בושה ליו"ר קדימה. מופז קרא לנתניהו שקרן – אז שקרן משקרן פטור?", אמרה ח"כ שמאלוב-ברקוביץ. "האם הגענו לעידן שאסור להשמיע ביקורת על יו"ר התנועה? האם העובדה שלא הסכמתי אתו אומרת שצריך להפריש אותי? הניסיון הנלוז של מופז הוא ניסיון של סתימת פיות לכל מי שמתנגד לדרכו".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ, אמר:  "מפלגת קדימה הוקמה בחטא נורא ע"י 13 חברי כנסת מהליכוד בראשות אריאל שרון, אך ורק לשם מטרה אחת: שימור וביסוס העקירה של 10,000 היהודים מחבל קטיף והחרבתו ובהמשך הכוונה להביא לגירושם של כל יהודי יו"ש בתכנית ההתכנסות. באורח פלא, בדיוק ביארצייט (יום השנה) השביעי לחורבן גוש קטיף ע"י הליכוד, בימי בין המצרים, נחרבת גם מפלגת קדימה עצמה, שהוקמה ע"י אנשי הליכוד".

ובינתיים חזר הבוקר שאול מופז על רמיזותיו, לפיהן מאחורי הניסיון לצרף את הנגבי לממשלה, עם שורת הפורשים מקדימה, עמד רצון לחזק את התמיכה בתקיפה באיראן. "לא היה פה רק שוחד וספסור בחסרי כנסת, אלא חמור מכך – ספסור בקודש הקודשים של ביטחון המדינה", אמר מופז בתכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי.

צחי הנגבי עצמו הכחיש מוקדם יותר את טענות מופז. "אלה דברים בידיוניים. זה סיפור מרתק", אמר הנגבי.

1 Comment

  1. Tuco
    25 ביולי 2012 @ 7:09

    איזה זיבלון דוחה היריב לווין הזה! עו״ד מלוקק ומשומן רודף כבוד ושררה. גועל נפש עם גושפנקא של תנובה.
    באימא שלי, הייתי מעדיף מופז טמבל אחד על עשרה יריב לווינים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן