Skip to content

נמל התעופה חיפה "אוזרח" היום רשמית

בטקס העברת ניהול הנמל מחיל האוויר לידי רשות שדות התעופה (רש"ת), השתתף שר התחבורה ישראל כץ ונכחו יו"ר מועצת רש"ת עובדיה עלי והמנכ"ל יעקב גנות. פקחי טיסה אזרחיים של רש"ת החלו לנהל את התעבורה האווירית, ורש"ת הפעילה את שירותי הכבאות, ואת השירותים לנוסעים ולגופים הפועלים בנמל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

במעמד שר התחבורה ישראל כץ, "אוזרח" היום (יום ג') רשמית נמל התעופה בחיפה והוא מופעל מעכשיו מבצעית על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת), לאחר שבמשך עשרות שנים הופעל על ידי חיל האוויר.

לאחרונה החלו פקחי טיסה אזרחיים של רש"ת לנהל את התעבורה האווירית בנמל, וביניהם את מגדל הפיקוח ומערך הכבאות, לצד מכלול השירותים לנוסעים ולגופים הפועלים בנמל. מהלך זה, שהחל בחודש מארס 2012, הינו המשך טבעי להתפתחותו המסחרית של הנמל, המשמש כיום לטיסות אזרחיות ולא מתקיימת בו פעילות צבאית. בטקס נכחו יו"ר מועצת רש"ת עובדיה עלי והמנכ"ל יעקב גנות.

נמל התעופה בחיפה משמש לטיסות פנים ארציות ולטיסות בינלאומיות ליעדים רבים באגן הים התיכון. בשנת 2011 הוא שירת 75 אלף נוסעים בטיסות פנים ארציות, בינלאומיות, מסחריות, פרטיות, מוניות אוויר ובתי ספר לטיסה. הנמל מהווה מנוע צמיחה לעידוד עסקים בחיפה ובצפון הארץ, ומשמש מקור תעסוקה למאות משפחות באופן ישיר ועקיף. הנמל גם נערך להסדיר גישה מהירה ובטוחה לאסדות קידוחי הנפט בים התיכון.

שר התחבורה ישראל כץ, הודיע בטקס העברת ניהול נמל התעופה בחיפה, מחיל האוויר לרשות שדות התעופה, כי בכוונתו לפנות למנהלי חברות התעופה הישראליות ולבקש מהן להגביר את הפעילות בנמל התעופה בחיפה ולהוסיף טיסות לאילת וליעדים בינלאומיים קרובים: "זו תהיה ברכה עבור תושבי הצפון ומימוש חזון המהפכה התחבורתית שמשרדי מוביל בשנים האחרונות, בים, באוויר וביבשה. "זה לא היה מובן מאליו שרש"ת תוכל להתארגן במהירות וביעילות על מנת לבצע את הפרויקט ואני שמח על התוצאה. אני מקווה שנחנוך הרבה דברים: נמל תעופה, כבישים, מנהרות. אני שמח שהפרויקט הזה בנמל התעופה בחיפה בוצע בצורה הטובה ביותר".

פרויקט הדגל: נמל התעופה רמון בתמנע

השר כץ התייחס גם לפרויקט הקמת נמל התעופה הבינלאומי בתמנע, ואמר: "פרויקט הדגל של רש"ת הוא הקמת נמל התעופה רמון (תמנע) – במהרה. בהמשך למדיניות שהובלתי התקבלה החלטה ייחודית שנמל התעופה בתמנע יוקם על ידי רש"ת. עליכם להסתער על היעד הזה".

יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, עובדיה עלי, אמר: "אני שמח להיות בטקס החשוב הזה. מדיניות הממשלה היא לסבסד את כל נושא התעבורה האווירית הפנים ארצית ואת אגרות הנוסעים, כדי לקרב את הפריפריה למרכז. הרשות מממנת זאת ב-250 מיליון שקל כל שנה ממקורות עצמיים. במקומות אחרים יש אגרת נוסע, המכסה את הפעילות השדות הפנים-ארציים".

היו"ר עלי הוסיף: "אני רוצה להזכיר שבשנים האחרונות רש"ת משקיעה יותר מארבעה מיליארד שקל בפיתוח והגדלת התשתיות והקיבולת בנתב"ג, ממקורות עצמיים, כדי לאפשר שירות טוב יותר לנוסעים והבטיח את ביטחון הנוסעים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן