Skip to content

חיסיון והזכות לוותר עליו נתונה למקור העיתונאי ולא לעיתונאי

נדחתה בקשת אסיר לחשוף את המקור לסרטון שהועלה באתר Ynet, המראה אותו ערום ופצוע בבית הסוהר, לאחר שנדקר על ידי אסיר אחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט שלום בתל אביב דחה בקשת אסיר לחשוף את המקור לסרטון שהועלה באתר Ynet, המראה אותו ערום ופצוע בבית הסוהר, לאחר שנדקר על ידי אסיר אחר. בית המשפט קבע כי חיסיון, והזכות לוותר עליו, שמורים למקור העיתונאי ולא לעיתון או לעיתונאי שפרסמו.

החלטת בית המשפט ניתנה בתביעה של האסיר יוסף דנוס, הכלוא בבית כלא רימונים נגד ידיעות אינטרנט, שהעלה סרטון ובו הוא מצולם פצוע. דנוס טען, כי פרסום הסרטון באינטרנט, המתעד אותו ברגעיו הקשים, כשהוא ערום, פצוע ושותת דם – מבזה ומשפיל אותו בפני מכריו ומשפחתו, וכי הסרת החיסיון של מוסר הסרטון הכרחית, כיוון שבלעדיה לא יוכל להיפרע מאותו אדם.

ידיעות אינטרנט טען בתגובה, כי הסרטון צולם במסדרונות הכלא ולא במקלחת, וכי הדקירה עצמה לא נראתה, כך שהסרטון לא ביזה את האסיר ולא פגע בפרטיות שלו. עוד נטען, כי בתי הכלא שייכים למדינה ולמוסדותיה ולציבור יש זכות לדעת על המתרחש מאחורי חומותיהם ובכלל זאת, התנהלות שב"ס. מטרת החשיפה לאפשר ביקורת ציבורית על הרשויות.

כאמור, השופטת רונית פינצ'וק אלט דחתה את הבקשה בקובעה כי הזכות לחיסיון נתונה למקור העיתונאי עצמו ולא לעיתונאי, ולפיכך רק הוא רשאי לוותר עליה. עוד נקבע, כי לנוכח העובדה שהסרטון משמש כראיה בהליכים פליליים, ממילא לעיתונות ולציבור יש גישה ישירה אליו, וזאת ללא צורך בקבלת הסרטון מהמקור, ומשכך אין קשר סיבתי בין העברת הסרטון לאתר ע"י אלמוני לבין פרסום הסרטון והנזק לו טוען האסיר.

השופטת ציינה עוד כי על פי התמונות פלג גופו ופניו של דנוס אינם גלויים, כך שנראה כי עצם פרסום שמו בכתבה, כמי שנדקר, אינו מהווה פגיעה בפרטיות או לשון הרע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן