Skip to content

ישראל מחזקת את הקשרים הכלכליים עם סין

משרד האוצר יחתום עם ממשלת סין על הרחבת הסכם הפרוטוקול הפיננסי ב-400 מיליון דולר והוא יוגדל ל-1.1 מיליארד דולר. על ההסכם תחתום החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, צפויה לחתום מחר עם משרד האוצר הסיני על הרחבת היקף הפרוטוקול הפיננסי ב-400 מיליון דולר. הפרוטוקול יגביר את הייצוא הישראלי לסין, כפי שסוכם בין שר האוצר שטייניץ לשר האוצר הסיני בעת ביקוריו בסין במאי 2010 ובפברואר 2012.

מטרת פרוטוקול פיננסי (The Framework Agreement for Financial Cooperation) היא להקל על תהליך ביצוע עסקאות ולשפר את כושר התחרות של יצואנים ישראלים, לעומת מתחריהם מארצות אחרות. באמצעות הפרוטוקולים הפיננסיים כל עסקת אשראי יכולה להפוך לעסקת מזומן עבור היצואן. כך היצואן יכול לקבל תשלום באופן מיידי עם החתימה על העסקה, בעוד הקונה יכול לשלם בפריסה ארוכת זמן.

הכנסת אישרה ערבות מדינה

כחלק מהמהלך אישרה הבוקר ועדת הכספים של הכנסת הרחבה של ערבויות המדינה לחברת אשרא – החברה הממשלתית הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, בהיקף של 400 מיליון דולר. הרחבת הערבויות אושרה לטובת הפרוטוקול הפיננסי עם סין, שכן העסקאות הממומנות במסגרת הפרוטוקולים הפיננסיים מאושרות ומבוטחות באמצעות חברת אשרא.

200 עסקאות

בשלוש השנים שחלפו נחתמו שני פרוטוקולים פיננסיים עם ממשלת סין בהיקף של 700 מיליון דולר. הרחבת היקף הפרוטוקול הצפויה להיחתם מחר תגדיל סכום זה ל-1.1 מיליארד דולר. הפרוטוקולים הפיננסיים הינם הסכמים בין מדינת ישראל לממשלת סין בדבר הקמת קו אשראי מיוחד למימון מסחר והשקעה ישראלית בסין, בתנאי מימון שהוסכמו מראש בין המדינות. במסגרת הפרוטוקולים יצאו אל הפועל יותר מ-200 עסקאות, מרביתן בתחום המכשור הרפואי ובתחום התקשורת. לאור הצלחת פעילות היצוא במסגרת הפרוטוקולים, ובעקבות ניצול כמעט מלא של מסגרת הפרוטוקול הנוכחי, משרדי האוצר הישראלי והסיני הסכימו על הרחבת היקף ההסכם.

שטייניץ: הצורך בהסטת היצוא הישראלי למשקים מתפתחים

"ההסכם החדש עם סין הוא חלק ממהלך כולל של העמקת היחסים הכלכליים. ממשלת ישראל פועלת במספר מישורים לחיזוק קשרי המסחר בין ישראל לסין, ובכללם החתימה על הפרוטוקולים הפיננסיים. הרחבת היקף ההסכם תסייע במימון עסקאות יצוא רבות מישראל לסין. לאור אי היציבות השוררת בשווקים העולמיים ובפרט באירופה, מתחדד הצורך בהסטת היצוא הישראלי למשקים מתפתחים וחדשים ברחבי העולם, תוך התמקדות במזרח ובדגש על סין, המהווה מעצמה כלכלית", מציין שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ.

עבאדי-בויאנג'ו: יצואנים הביעו הערכתם

"הפרוטוקולים הפיננסיים עם סין מאפשרים מימון עסקאות יצוא אשר לא היו יוצאות אל הפועל לולא ההסכמים. יצואנים ישראלים רבים הביעו בפנינו הערכתם ושביעות רצונם מהפרוטוקולים הפיננסיים ותרומתם לקיום עסקים מוצלחים בסין. אנחנו ממשיכים בקידום היחסים הכלכליים עם סין ויעדי יצוא מרכזיים אחרים והתאמת התשתית המימונית הנדרשת לטובת פעילות היצוא הישראלית החשובה לצמיחת המשק כולו", מסרה החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן