Skip to content

ליברמן לאשטון: "התערבו בטוניסיה, למנוע החלטה נגד נורמליזציה עם ישראל"

"עד היום הסכמי השלום שחתמה ישראל עם שכנותיה, היו הסכמים בין מדינת ישראל לבין השליטים באותן המדינות", אמר שר החוץ ליברמן לשרת החוץ של האיחוד האירופי. "להבא יש לחתום על הסכמים בין עמים ולא בין שליטים - הסכמים שיזכו לתמיכה בציבור ובקרב מעצבי דעת הקהל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 שר החוץ אביגדור ליברמן, מבקש מהאיחוד האירופי, להתערב בהחלטת מפלגת השלטון בתוניסיה – לפיה כל נורמליזציה עם ישראל תיחשב לעבירה פלילית.

השר ליברמן נפגש היום בבריסל עם הנציבה העליונה של האיחוד האירופי למדיניות החוץ, הברונית קתרין אשטון. בפגישה דנו השרים ליברמן ואשטון על היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי ועל הנעשה במזרח התיכון.

ביקש את התערבות האיחוד האירופי בטוניסיה - ליברמן ואשטון. (צילום: גבי פרקס)
כולם יודעים מהו ארגון החיזבאללה - ליברמן ואשטון (צילום: גבי פרקס)

השר ליברמן אמר בפגישה, כי עד היום הסכמי השלום שחתמה ישראל עם שכנותיה לא היו הסכמים בין עמים ואזרחים אלא הסכמים בין מדינת ישראל לבין השליטים באותן המדינות. "הסכמים אלו לא הביאו לפיוס בין העמים ולשלום אמיתי עם יסודות יציבים", אמר ליברמן. "לאור זאת, להבא יש לחתום על הסכמים בין עמים ולא בין שליטים – הסכמים שיזכו לתמיכה בציבור ובקרב מעצבי דעת הקהל; הסכמים שיובילו לפיוס אמיתי בין העמים באמצעות חינוך לסובלנות, לכבוד ולשיתוף פעולה ולא להמשך שנאה לישראל וליהודים".

השר ליברמן הסב את תשומת ליבה של השרה אשטון להחלטת הוועידה של מפלגת השלטון בתוניסיה, שמבקשת לחוקק סעיף בחוקה, ולפיו כל נורמליזציה עם ישראל תחשב לעבירה פלילית. שר החוץ ביקש את התערבות האיחוד האירופי בנושא.

על סירוב האיחוד האירופי לכלול את החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור, אמר השר ליברמן: "כולם יודעים מיהו ומהו ארגון החיזבאללה ומה אופי פעילותו הטרוריסטית והפלילית. על האיחוד האירופי לכלול אותו ברשימת ארגוני הטרור. כל עוד לא עושים כך, יש לעניין השלכות חמורות על היציבות במזרח התיכון ועל הביטחון הגלובלי".

השרה אשטון מסרה את תנחומיה והביעה צער עמוק על הפיגוע שבוצע בשבוע שעבר נגד תיירים ישראלים בבולגריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן