Skip to content

התזמורת של בובי מקפרין

בובי מקפרין כבר לא ילד הוא כבר בן 62. את הפרסום הרב שלו הוא הרוויח די במקרה ב-1989 בלהיט Don't worry be happy. אבל מי ששמע את בובי מקפרין לעולם לא ישכח מה שמע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בובי מקפרין - צילום: עמית מנדלזון

יש כאלו ששמעו על בובי מקפרין ויש כאלו ששמעו את בובי מקפרין , מי ששמע אותו, מי שראה אותו בקונצרט לעולם לא ישכח את החוויה. בובי מקפרין לא נוגע בכלי נגינה אבל לא מפסיק לנגן. יש כאלו שאומרים עליהם שיש להם מנעד רחב, לבובי מקפרין יש תיבת נגינה קומלפט בגרון כל כלי נגינה שרק הומצא וכאלו שהוא המציא הרגע ורק מיתרי הקול שלו יכולים להניב את הצליל הזה.

בובי מקפרין בעבודה - צילום: עמית מנדלזון

אל הבמה בפארק הצמוד לארמון הלונגשום במרסיי עלה מקפרין עם צהובי הג'קט (yellowjackets) אוסף יוצא מהכלל של וירטואוזים הכולל את ראסל פרנטה – על האורגן, פליקס פסטריוס – גיטרה בס, בוב מינצר סקסופון וויליאם קנדי – תופים. כל אחד בתורו נתן את הסולו המשהים משלו אבל כל אחד מהם גם ניהל דו שיח עם הגרון של בובי מקפרין. קטע מדהים בו עונה מקפרין למלוויו בכליהם הם, רק מגרונו הוא.

צהובי הג'קאט - צילומים - עמית מנדלזון

בובי מקפריןן מתחיל לאט, הגיל כבר מתחיל לתת את אותותיו, הוא מתחיל עם הלהקה ולאט לאט משתלט על המופע עד לרגע הנכסף: בובי מקפרין נותן סולו – קשה להסביר את זה שאדם אחד מסוגל לייצר מוזיקה כאילו יוצרה על ידי עשרות כלים. אחרי הסולו הקהל כבר מוטרף לחלוטין ואחרי מנוחה מבצע מקפרין קטע ביחד עם הקהל. אחסוך מעצמי את התיאור והרי לכם הקטע כולו (נו טוב כמעט כולו).

בובי מקפרין משתף את הקהל – וידאו: עמית מנדלזון

קשה שלא להתפעל משיתוף הפעולה המיידי של הקהל בלי צורך בהדרכה או הסבר. אבל מקפרין יודע שהקהל הוא קהל שלו כי מי ששמע אותו פעם אחת יחזור ובגיל 62 מי שלא שמע את בובי מקפרין שמע על בובי מקפרין.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן