Skip to content

הטאליבן הפקיסטני מאיים לנקום במיאנמר

ארגון הטרור תחריק-אי-טאליבן הפקיסטני נחלץ לעזרת בני מיעוט מוסלמים הנרדפים במיאנמר השכנה ומאיים "לתקוף בכל אתר ואתר". זהו הארגון שעמד מאחורי הניסיון הכושל להטמין פצצה בכיכר הטיימס בניו יורק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אלימות במיאנמר
אלימות במיאנמר

בעקבות מעצרים ואלימות כלפי מיעוט מוסלמי במיאנמר, מתקבלים איומים מארגון הטאליבן הפקיסטני, תחריק-אי-טאליבן.

ארגון זה הוא מעין ארגון הגג האסלאמי בפקיסטן, והוא נלחם בשלטון הפקיסטני ומתיימר להיות מגן המוסלמים במיאנמר, השכנה. לנוכח רדיפת המוסלמים במיאנמר, דורש הארגון מממשלת פקיסטן לנתק את יחסיה עם המדינה השכנה.

אתר Dawn.com הפקיסטני פירסם ציטוט לכאורה של דובר הטאליבן אשסאנולה אחסן שאמר: "אחרת לא זו בלבד שנתקוף את בורמה (מיאנמר, ג"ג) בכל אתר ואתר, אלא גם את חבריה הפקיסטנים של בורמה זה אחר זה."

הטאליבן נוטל תכופות אחריות לתקיפות על כוחות הביטחון בפקיסטן, אולם יכולתו להפעיל אלימות הרחק מהמדינה מוטלת בספק.

עם זאת, נראה כי במקרים אחדים הצליח הארגון להפעיל פיגועים במדינות זרות: דוברים אמריקנים אומרים שאין ספק שהארגון עומד מאחורי הניסיון הכושל מ-2010 להטמין פצצה בכיכר טיימס בניו יורק, שבגינו נשלח אזרח פקיסטני אמריקני לבית הכלא לכל חייו. כמו כן, מנהיג הארגון, חכימולה מחסוד, הואשם בארצות הברית בהריגת שבעה סוכני CIA באפגניסטן ב-2009.

בעת האחרונה, דווקא אחרי שמיאנמר נראית כמשתחררת מאחיזת החנק של הרודנות הצבאית, צפו על פני השטח בתוכה מתיחויות וסכסוכים שהוחנקו במשך שנים רבות. בהתנגשויות שאירעו בחודש יוני השנה בין בודהיסטים למוסלמים בני מיעוט הרוהינגיה במחוז ראקהין, נהרגו עשרות בני אדם ורבבות נותרו מחוסרי בית.

בשבוע שעבר דיווח ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" שמאות בני הרוהינגיה, רובם גברים וילדים, נעצרו, וכי כולם כמעט מוחזקים בלי שאפשר ליצור עמם קשר. רוב המעצרים נערכו באופן "שרירותי ומפלה," ולדברי "אמנסטי" קיימים דיווחים אמינים על התעללות, לרבות רצח, אונס, והרס רכוש בידי תושבים בודהיסטים וכוחות הביטחון.

בעקבות עשורים של דיכוי נותרו בני הרוהינגיה המוסלמים חסרי מדינה, והאו"ם רואה בהם אחד מהמיעוטים הנרדפים ביותר בעולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן