Skip to content

שחר של יום חדש

רונית שחר חוזרת עם אלבום אישי, חושפני ואפילו אופטימי – "כל העולם" > ציון 8 דו"ח המבקרת / זוהר מלאכי "לך תשאל את הקבצן ברחוב,/ בשבילך, מה זה אושר?/ ומתי יהיה טוב?/ אם תהיה לי מיטה חמה, לחם, חמאה, בן אדם,/ אז יהיה לי את כל העולם./ אני, שבאתי משם, שנשבר לי הלב,/ שלבשתי פנים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רונית שחר חוזרת עם אלבום אישי, חושפני ואפילו אופטימי – "כל העולם" > ציון 8

דו"ח המבקרת / זוהר מלאכי

מהו אושר. שחר

"לך תשאל את הקבצן ברחוב,/ בשבילך, מה זה אושר?/ ומתי יהיה טוב?/ אם תהיה לי מיטה חמה, לחם, חמאה, בן אדם,/ אז יהיה לי את כל העולם./ אני, שבאתי משם, שנשבר לי הלב,/ שלבשתי פנים של שחקן,/ יודעת, שכל מה שיש הוא כבר כאן,/ אז יש לי את כל העולם".

 כך פותחת רונית שחר את שיר הנושא, "כל העולם", של אלבומה הרביעי.  שם האלבום מעיד על תוכנו: שחר פותחת את לִבה ושרה על אהבה, על אושר ועל כאב, ועל תובנות שהחיים העניקו לה. 

"כל העולם" כולל 11 שירים. זוהי יצירה מוזיקלית שמעוצבת מתוך מסע פנימי וחיצוני, מסע של למידה והתבגרות. כך לדוגמה, "העם הנבחר", שיר אקטואלי, עוסק בחרדים, חילונים, שנאת חינם, ימין ושמאל ועוד, ו-"Tell me a story" הוא שיר על תקופה שחוותה שחר בסוף אפריל-מאי.

בואו לדבר על האלבום החדש של רונית שחר גם בפייסבוק

"She owns me now" הוא שיר  אישי מאוד, החושף לראשונה את אהבתה להת'ר, חברתה לחיים של שחר:

 "כך פתאום הבאר יבש/ לא שמתי לב ונפלה בי האש./ אני עוד מביטה במה שנותר./ רוצה לומר ואין בעצם איך./ ולא עצם ולא בשר/ לא עצם ולא בשר./ לא משנה מה רצינו להיות/ אחרי שאני שותקת זה בוער./ זה השקט הכי רועש/ נותר רק שרף אחרי האש/. אני גחל שבוער אט אט/ לוחשת אין לנו הרבה זמן".

שחר כתבה את המלים והלחנים, למעט "כפפת זכוכית" של גלעד כהנא ו"בואי ונתיר" של שלמה ארצי. יונתן כנען הוא המפיק המוזיקלי. כולם ביחד יוצרים אלבום רוק-פולק איכותי שאינו מתאמץ להרשים ויש בו הרבה פשטות במובן הטוב של המילה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן