Skip to content

מאחז המחאה מגדל צדק נהרס הלילה

ב-4:20 לפנות בוקר התפרצו 150 אנשי אבטחה, לובשי שחורים, למאחז המחאה מגדל צדק ליד קיבוץ יקום והרסו אותו עד היסוד. לדברי אנשי המאחז, זו חברת אבטחה שנשלחה על ידי הקיבוץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מה שנותר ממאחז המחאה שנהרס הלילה
מה שנותר ממאחז המחאה שנהרס הלילה (מתוך סרטו של איליאן מהרשק)

ב-4:20 לפנות בוקר התפרצו 150 אנשי אבטחה מחברת BTS (בני טל סקיוריטי), לובשי שחורים, למאחז המחאה מגדל צדק והרסו אותו עד היסוד. לדברי אנשי המאחז ואיש חברת האבטחה, זו חברת אבטחה שנשלחה על ידי קיבוץ יקום. אנשי יקום לא נכחו במקום בעת הפינוי.

גד הרן מהקואליציה החברתית, ממקימי המאחז: "מגדל צדק נחרב הלילה על ידי קיבוץ יקום באלימות ובברוטליות ללא התראה מראש, וללא צו פינוי. נקווה שלא היו נפגעים."

אלי סתוי מוסיף: "למישהו כנראה כבר הפריע היום, בארבע לפנות בוקר , שחומה ומגדל צדק עדיין עומד זקוף וניצב בצומת יקום והוא פשוט שלח גברתנים באישון לילה לנפץ לפרק ולבזוז את האתר, שהוקם ביזע ודמעות על ידי פעילי הקואליציה החברתית שהוכו בשטח. ידידי ג'קי אדרי התקשר אלי בארבע בבוקר וסיפר לי כיצד פירקו את האתר ופירקו לו את העצמות."

עדות אישית מפינוי מאחז גבעת צדק

מגדל צדק הוקם על אדמת קק"ל בפאתי קיבוץ יקום, שהוחכרה לדורות לקיבוץ על ידי מנהל מקרקעי ישראל. האתר איכלס בעיקר חסרי דיור. אליק מאור, פעיל מחאה, סיפר איך הגיעו הדחפורים בלילה, הרחיקו את האנשים ששהו במקום ופינו במהירות ובברוטליות את המקום. עכשיו גם נשלחו טרקטורים ליישר את הקרקע. לדברי מאור, שם המשחק זה כסף והקיבוץ מצטרף במעשיו לשיטת הקפיטליזם החזירי שמונהגת על ידי הממשלה. לטענתו, עד עכשיו לא הוצג להם שום מסמך או מסמך פינוי. כשהם פנו למשטרה וביקשו עזרה, נאמר להם שהם העבריינים. המשטרה הגיעה מאוחר יותר ועיכבה את ג'קי אדרי, פעיל המחאה מדימונה.

פעילת המחאה, מימי, סימה כהן, אם חד הורית מחוסרת דיור, שגרה במאהל, ניסתה לדבר אל לבם של המאבטחים ואמרה שאין לה ולילד הנכה שלה לאן ללכת. היא ניסתה להסביר למאבטחים שהם באותו צד של המתרס. היא הסבירה שהטענות שלה הם לא נגד קיבוץ יקום אלא נגד הממשלה. איש האבטחה הסביר לה שתלך להפגין מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה, כפי שעשתה משפחת שליט בירושלים.

נציג חברת האבטחה BTS, שנשאר במקום עם אנשיו כדי לדאוג שהמאחז לא יוקם מחדש, אמר שקיבוץ יקום נאלץ לשלוח אותם כי מנהל מקרקעי ישראל איים עליהם שאם לא יפנו, האדמות יילקחו מהם. הוא דווקא בעד המחאה, אבל הוא עושה את עבודתו.

שידור ישיר ממצלמתו של פעיל המחאה, איליאן מהרשק:

http://www.ustream.tv/recorded/24271514
http://www.ustream.tv/channel/occupyisrael#utm_campaign=www.facebook.com&utm_source=9767082&utm_medium=social

תמונה ראשונה ממה שנותר ממגדל צדק, מתוך השידור של איליאן מרשק. הגברים לובשי השחור מצד שמאל הם מאבטחים שנשכרו על ידי קיבוץ יקום להרוס את המאהל שנבנה.

לדברי מהרשק, במקום עמדה ניידת משטרה והניחה לבריונים פרטיים לעשות ככל העולה על רוחם. ג'קי אדרי, ממקימי המאחז, עוכב לחקירה במשטרת נתניה ושוחרר כמה שעות לאחר מכן. הוא קרא לכל אדם שיש לו אוהל להגיע למקום ולמחות.

מגדל צדק. טרקטורים מיישרים את השטח (מתוך סרטו של איליאן מהרשק)
מגדל צדק. טרקטורים מיישרים את השטח (מתוך סרטו של איליאן מהרשק)
מאחז מגדל צדק לפני ההריסה (צילום: יקי צימרמן)
מאחז מגדל צדק לפני ההריסה (צילום: יקי צימרמן)

4 Comments

  1. גל
    27 ביולי 2012 @ 13:09

    כפי שממשלות הפאשיזם השמאלני פעלו נגד מתיישבים, כדי לסייע לאויב לירות על ישראל מקרוב יותר, כפי שצהלתם שכל זה קורה..
    ועדיין, אתם אוחזים בדיכוטומיה השיקרית של ימין-שמאל, עדיין אתם לא מבינים שמשתמשים בזה כדי לעשות לאזרחים הפרד ומשול, אלה ששלחנו לנהל עבורנו את המדינה הפכו אותנו לבובות פינייטה שלהם.

    • זיו טרנר
      27 ביולי 2012 @ 17:20

      פעם ראשונה בחיי שאני שומע על פאשיזם שמאלני והלוואי והייתי מבין מה זה.

      אני לא שלחתי אותם לנהל את המדינה. גם העם לא שלח אותם. עובדתית העם שלח את ליבני. השלטון נגנב על ידי ביבי וש"ס בכסף שלנו עבור החרדים והמתנחלים (לא מתיישבים).

      • גל
        27 ביולי 2012 @ 18:41

        תצטרך להסביר את ה"עוןבדה" הזו. כו כן, אני יודע שמפלגתה של ליבני היתה הגדולה ביותר (וגם אז, היא לא זכתה ב51% מהקולות). אבל אני יודע שאתה יודע שלא ככה פועלת השיטה בישראל, אז על מה אתה מדבר?
        ובקשר לפאשיזם שמאלני.. נראה לי שאתה לא מבין מה זה "המדינה מעל הכל" (ועוד במסווה של דאגה לזכויות הפרט..)

  2. זיו טרנר
    27 ביולי 2012 @ 10:35

    ממשלה מפוחדת, ימנית, פשיסטית ופרנואידית זה השילוב הכי גרוע בהיסטוריה האנושית. זו ישראל 2012

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן