Skip to content

המפכ"ל דנינו: "דין אחד לשוטר ולניצב"

המפכ"ל התייחס לחקירה נגד ניצב שחם ותנ"צ אדרי והבהיר: "לא נתפשר על הערכים העומדים בבסיס הארגון". במפגש עם ראשי האגודה לזכויות האזרח, הדגיש דנינו את מחויבות המשטרה למימוש חופש הביטוי והמחאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, קיים היום הערכת מצב בירושלים ובחן את היערכות הכוחות לרגל יום השישי השני לתפילות הרמאדן בהר הבית.

המפכ"ל, שהוציא לחופשה את מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, ומפקד מרחב ציון, תת ניצב ניסים אדרי, בעקבות החקירה המתנהלת נגדם במח"ש, התייחס במהלך הביקור לפרשה ואמר: "אני מנוע כמובן מלהתייחס לחקירה עצמה, אני סומך על מח"ש ועל העומד בראשה, שהחקירה תבוצע במקצועיות וביסודיות כנדרש בנסיבות אלה תוך הקפדה על כבודם של המעורבים. משטרת ישראל לא תתפשר על הערכים העומדים בבסיסו של הארגון. דין אחד לשוטר ולניצב –  הכל שווים בפני החוק.

המפכ"ל בכותל (צילום: אתר המשטרה)

"היום, כבכל יום, אני עומד מאחורי השוטרים, הלוחמים, הקצינים והמתנדבים, של מחוז ירושלים ושל משטרת ישראל כולה, ומביע בהם אמון מלא. שוטרינו, שוטרי משטרת ישראל, הם האנשים העומדים על משמרתו של העם.

"בתקופה זו, תקופה ביטחונית רגישה, עמוסת אתגרים ומשימות – אני מבטיח לכם שנבצע נאמנה את כל משימותינו בירושלים, ובכל חלקי הארץ, ונבטיח ביטחון אישי לתושבי המדינה".

המפכ"ל גם נפגש אמש (חמישי) עם ראשי האגודה לזכויות האזרח. במפגש השתתפו מנכ"ל האגודה מר חגי אלעד, היועץ המשפטי של האגודה עו"ד דן יקיר, עו"ד לילה מרגלית, מר שראף חסאן, עו"ד דבי גולד חיו, והיועץ המשפטי של משטרת ישראל, תנ"צ שאול גורדון. במפגש הועלו שורה של נושאים, וביניהם סוגיות הנוגעות לחופש הביטוי והמחאה, לרבות אירועי המחאה החברתית.

המפכ"ל חזר והדגיש את מחויבותה של המשטרה למימוש חופש הביטוי והמחאה. כמו כן עידכן המפכ"ל, כי הינחה שלא לעשות שימוש ברכב הראקון בארועי מחאה והפגנות, וכן חזר והדגיש את חובתם של השוטרים לענוד תגי זיהוי. המפכ"ל רואה באגודה לזכויות האזרח מסגרת הפועלת לאורם של אינטרסים וערכים המשותפים לה ולמשטרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן