Skip to content

הגזירות החדשות: העלאת מס הכנסה ב-1%; הקדמת מס מעסיקים בשנה

את חבילת הצעדים החדשים יביא שר האוצר יובל שטייניץ לאישור הממשלה ביום ב' הקרוב. לדבריו: "אנו מייצבים כיום קו הגנה על כלכלת ישראל ואזרחיה, כדי שלא נגיע למצבן של ספרד ויוון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תוספת 1% למע"מ (ל- 17%), החל מה- 1.8.12; העלאת מס הכנסה ב-1% למשתכרים מעל הממוצע, 8,881 שקל (למעט אלה שמשתכרים מעל 67 אלף שקל בחודש שהמס יועלה ב-2%); הקדמה בשנה של מס מעסיקים (0.6% בינואר 2013 במקום בינואר 2014 כפי שנקבע). זוהי חבילת צעדים שנועדה לצמצום הגירעון והתמודדות עם השלכות המשבר בכלכלה העולמית על המשק הישראלי, ששר האוצר, יובל שטייניץ, יביא ביום שני לאישור הממשלה.

החבילה גובשה במשרד האוצר בתום סדרת דיונים שהתקיימו בשבועיים האחרונים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. "צעדים אלו יאפשרו למדינת ישראל לעמוד ביעד הגירעון המעודכן שנקבע על 3% בשנת 2013 ולשמור על צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה".

שטייניץ ונתניהו (צילום: משה מילנר לע"מ)
"נגבה יותר ממי שיש לו יותר". שטייניץ ונתניהו (צילום: משה מילנר לע"מ)

"אנו מייצבים כיום קו הגנה על כלכלת ישראל ואזרחיה, כדי שלא נגיע למצבן של ספרד ויוון", מסביר שר האוצר יובל שטייניץ.

הגדלת ההכנסות ממיסים

חבילת הצעדים תגרום הכנסה של 3 מיליארד שקל לפחות מרווחים שחברות גדולות עדיין לא שילמו עליהן מס; העלאת מיסוי על סיגריות ובירה, שכבר בוצעה; תוארך בשנה הוראת השעה הקובעת פטור ממס רכישה לבעלי דירה יחידה, עד 31 בדצמבר 2013; לבעלי דירת מגורים נוספת, תוארך הוראת השעה על מס רכישה בשיעורים גבוהים, עד 31 בדצמבר 2013; עדכון נוסחת מיסוי ירוק ברכבים.

בסך הכל, חבילת הצעדים תתרום להכנסות המדינה כ- 14.4 מיליארד שקל בשנת 2013. בנוסף, תתבצע הפחתה רוחבית בתקציב משרדי ממשלה ויחידות סמך, בשיעור של 5% בבסיס תקציב שנת 2012, ובשיעור של 3% נוספים בבסיס תקציב שנת 2013, למימון התוספות התקציביות הנדרשות, בעיקר לטיפול בתופעת ההסתננות, לרפורמה במערך הכבאות ולמוכנות העורף לחירום.

נתניהו: צעדים מדודים והכרחיים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בהתייחסות לצעדים לצמצום הגירעון ולהתמודדות עם השלכות המשבר הגלובלי: הצעדים הם מדודים והכרחיים מול המשבר הכלכלי העולמי. נגבה יותר ממי שיש לו יותר, ונגבה פחות ממי שיש לו פחות. לא ננהג כמו מדינות אחרות, שבחוסר אחריות הביאו על עצמן גירעונות ענק, מיתון מתמשך, ופיטורים המוניים. לא נשמע לקולות של הפופוליסטים חסרי הניסיון וחסרי האחריות, שאומרים שהמדינה יכולה להוציא כסף בלי חשבון ובלי כיסוי. גישה זאת הביאה לריסוק של כלכלות רבות, לאבטלה בממדי ענק ולמצוקה חברתית קשה. צעדים כמו חינוך חינם מגיל 3, בניית הגדר לעצירת המסתננים וחיזוק הביטחון עולים כסף. שלוש שנים וחצי אנחנו מנהלים באחריות את הכלכלה הישראלית ונמשיך לעשות זאת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן