Skip to content

לשכת נתניהו מכחישה כ"פרסום שקרי" תחקיר של סוכנות AP, לפיו ישראל פרצה לבתיהם של נציגי CIA בארץ

באחד המקרים המתוארים בתחקיר, ראש משרד ה-CIA בישראל שב לביתו בתל-אביב, וכשניסה ליצור קשר עם מטה הארגון בווירג'יניה הוא גילה כי ארגז התקשורת הנעול בו הוא משתמש נפרצה. האיש מיהר לדווח למרכז ה-CIA בלנגלי. דיווחו האיר נורת אזהרה במטה הארגון, משום שמקרה זהה בדיוק קרה גם לקודמו בתפקיד בעת שהוצב בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לשכת ראש הממשלה פירסמה הערב הכחשה לתחקיר של סוכנות הידיעות AP, שלפיו שירותי הביון הישראליים פרצו לבתיהם של סוכני CIA בישראל.

עפ"י התחקיר, שפורסם הערב בהרחבה, מאשימים בכירים לשעבר בקהיליית המודיעין האמריקנית גורמים ישראלים בפריצה לבתיהם של נציגי ה-CIA בארץ. הבכירים האמריקניים לשעבר ב-CIA מכנים את ישראל בתחקיר "בעלת ברית מתסכלת ואיום אמיתי בריגול נגדי".

באחד המקרים המתוארים בתחקיר, ראש משרד ה-CIA בישראל שב לביתו בתל-אביב, וכשניסה ליצור קשר עם מטה הארגון בווירג'יניה הוא גילה כי ארגז התקשורת הנעול בו הוא משתמש נפרץ. האיש מיהר לדווח למרכז ה-CIA בלנגלי. דיווחו האיר נורת אזהרה במטה הארגון, משום שמקרה זהה בדיוק קרה גם לקודמו בתפקיד בעת שהוצב בישראל.

כאמור, בלשכת ראש הממשלה הכחישו הערב בתוקף את הפרסום ואמרו: "מדובר בפרסום שקרי". גם שגרירות ישראל בוושינגטון הכחישה את הסיפור. דובר השגרירות הגיב על כך באמרו: "המודיעין הישראלי וגורמי הביטחון שומרים על שיתוף פעולה הדוק, נרחב ומתמשך עם עמיתיהם האמריקנים. הם השותפים שלנו להתמודדות עם הרבה אתגרים משותפים. כל רמז למשהו אחר הוא חסר בסיס".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן