Skip to content

פישר: צעדיהם של ראש הממשלה ושר האוצר אמיצים וחיוניים

לדברי הנגיד "ישנן הבעיות הנובעות מהגירעון הגדול בתקציב, שאם לא נטפל בהן, נמצא עצמנו ב-2013 עם גירעון גדול עוד יותר בתקציב המדינה". מבטיח להמשיך לנהל מדיניות מוניטארית שתשמור על יציבות המחירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הצעדים שהציגו בימים האחרונים ראש הממשלה ושר האוצר הינם הכרחיים להתמודדות עם המצב הכלכלי המסובך, שבפניו עומד המשק הישראלי. מצד אחד המשק העולמי במצב קשה שכבר התחיל להשפיע על צמיחת המשק הישראלי, וישנה אף אפשרות שנצטרך בעתיד הקרוב להתמודד עם השלכות החרפת המשבר בגוש האירו", אומר היום נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר.

פישר (צילום: ויקימדיה)
חבילת צעדים שנועדה לצמצום הגירעון והתמודדות עם השלכות המשבר בכלכלה העולמית. פישר (צילום: ויקימדיה)

יחד עם זאת מציין פישר, כי "ישנן הבעיות הנובעות מהגירעון הגדול בתקציב, שאם לא נטפל בהן, נמצא עצמנו ב-2013 עם גירעון גדול עוד יותר בתקציב המדינה. אפשרות זו כבר גורמת לספקות ואי ודאות לגבי היכולת של מדינת ישראל לנהל את המשק ברמה הנדרשת. לאור מצב זה, צעדיהם של ראש הממשלה ושר האוצר הינם אמיצים וחיוניים לשיפור המצב התקציבי שלנו ב-2013. הם יאפשרו לנו לנהל את המשק באופן שיתמוך בהמשך הצמיחה, לטובת אזרחי המדינה".

שר האוצר, יובל שטייניץ, יביא מחר לאישור הממשלה חבילה של צעדים כלכליים הכוללים את הדברים הבאים: תוספת 1% למע"מ (ל- 17%), החל מה- 1.8.12; העלאת מס הכנסה ב-1% למשתכרים מעל הממוצע, 8,881 שקל (למעט אלה שמשתכרים מעל 67 אלף שקל בחודש שהמס יועלה ב-2%) והקדמה בשנה של מס מעסיקים (0.6% בינואר 2013 במקום בינואר 2014 כפי שנקבע). לדברי האוצר, "זוהי חבילת צעדים שנועדה לצמצום הגירעון והתמודדות עם השלכות המשבר בכלכלה העולמית על המשק הישראלי".

באשר למדיניות המוניטרית מבטיח סטנלי, כי "בנק ישראל מצידו, ימשיך לנהל מדיניות מוניטארית שתשמור על יציבות מחירים, תתמוך בצמיחת המשק ותשמור על יציבות המערכת הפיננסית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן