Skip to content

בכירי מערכת הבריאות: הקיצוצים יפגעו בחוליה החלשה בחברה

"אנו, בכירי מערכת הבריאות, ארגוני החולים וארגוני הזכות לבריאות בישראל מביעים זעזוע מהכוונה לקצץ קיצוץ נוסף בתקציב הבריאות ופונים אליך בקריאה נחרצת - אל תקצץ בתקציב הבריאות! לא בשנה הזו וגם לא בשנה הבאה", נכתב בפנייה לראש הממשלה ולסגן שר הבריאות, לקראת ההכרעה מחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

23 פרופסורים, ראשי ההסתדרות הרפואית, ראשי הוועדים בבתי החולים, וראשי ארגוני החולים, מוחים נגד הקיצוצים בתקציבי הבריאות. במכתב ששלחו הבוקר (יום א') לראש הממשלה (ושר הבריאות) בנימין נתניהו, לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ולמנכ"ל המשרד, פרופ' רוני גמזו, הם הזהירו מההשלכות של הקיצוץ הרוחבי הצפוי במשרדי הממשלה כחלק מתקציב 2013.

"אנו, בכירי מערכת הבריאות, ארגוני החולים וארגוני הזכות לבריאות בישראל מביעים זעזוע מהכוונה לקצץ קיצוץ נוסף בתקציב הבריאות ופונים אליך בקריאה נחרצת – אל תקצץ בתקציב הבריאות! לא בשנה הזו וגם לא בשנה הבאה", נכתב בפנייה. לפי הצעת המחליטים, שצפויה לזכות לאישור הממשלה מחר, יקוצצו 8.6 מיליון שקלים מתקציב משרד הבריאות עתה, ועוד 5.2 מיליון מהתקציב ב-2013.

אנו נתקלים כל יום בפניהם של החולים. זעקת הרופאים (צילום: רפי מיכאלי)
אנו כואבים את כאבם של המטופלים. זעקת הרופאים (צילום: רפי מיכאלי)

הרופאים טוענים כי "כיום חסרים 9 מיליארד שקל רק לטיפול בסיסי. אלו נדרשים לא כדי לספק לאזרחי ישראל מערכת בריאות מפוארת, אלא לטיפול הרפואי הבסיסי שנקבע בחוקי מדינת ישראל. קיצוץ בבריאות הוא פגיעה בחוליה החלשה של החברה הישראלית". עוד הם טוענים במכתב כי הקיצוץ הוא "הכרזת מלחמה על מעמד הביניים ופגיעה בהיערכות העורף לשעת חירום".

שולחי המכתב, וביניהם גם האגודה לזכויות האזרח, טענו שבישראל ההוצאה הפרטית על בריאות היא הגבוהה ביותר בין המדינות המעניקות ביטוח בריאות ממלכתי לתושביהן. בין השאר הוזכרה במכתב פסיקת בית המשפט העליון שביקר את מדד יוקר הבריאות ואת אופן העברת הכספים לקופות החולים.

"אנו נתקלים מדי יום ביומו בפניהם של אזרחים הגונים, משלמי מסים, שברגעיהם הקשים ביותר נתקלים במערכת שחוקה ועייפה. אנו כואבים את כאבם של המטופלים שנאלצים להמתין שעות, ימים וחודשים לטיפול רפואי חיוני וחשים את תסכולם של הרופאים", נכתב בפנייה לראש הממשלה.

סגן שר הבריאות הודיע היום, כי הוא מתנגד לקיצוץ בתקציבי המשרד. ראש הממשלה נתניהו הודיע בעקבות המכתב, כי הקיצוץ יהיה בחלק המנהלתי של מערכת הבריאות. לשכת ראש הממשלה הגיבה בהודעה, כי בשלוש השנים האחרונות ביצעה הממשלה מהפכה בבריאות לטובת אזרחי ישראל. בין השאר מנתה את ההסכמים שנחתמו עם הרופאים, את הפקולטה לרפואה החדשה ואת טיפולי השיניים עד גיל 12.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן