Skip to content

כומר במיסיסיפי סירב להשיא בני זוג שחורים בכנסייה "לבנה"

כמעט יובל שנים לאחר הקיץ ההוא שבו נלחמה ארצות הברית להשוואת זכויות השחורים לאלו של הלבנים במדינת מיסיסיפי, שבה ומצבצבצת הגזענות המכוערת, הפעם בכנסייה הבפטיסטית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שובה של הגעזנות הגלויה? הווילסונים שכומר סירב להשיאם בכנסייה הנשלטת על ידי גזענים לבנים (צילום טלוויזיה: רשת WATP)

50 שנה אחרי המאבק על זכויות השחורים בימי נשיאותם של ג'ון קנדי ולינדון ג'ונסון, מיסיסיפי בוערת שוב. זוג שחור במדינה השמרנית נתקל בסירוב מוחלט של כומר להשיא אותו – ובגלל צבעו.

הכומר סטן וות'רפורד אישר בראיון לרשת החדשות האמריקנית איי.בי.סי כי בכנסייה הבפטיסטית הראשונה בקריסטל ספרינגס שבמיסיסיפי, בה הוא עצמו מכהן כבר שנים, מעולם לא השיאו בני זוג שחורים מאז נבנתה ונפתחה לציבור ב-1883.

לדבריו, חלק מבני הקהילה הלבנה במקום התנגדו בחריפות רבה כל כך לנישואיהם של בני הזוג השחורים, צ'ארלס ותיאנדריאה וילסון, שהם איימו עליו כי יפוטר אם אכן יקיים את טקס הנישואין.

וות'רפורד, כומר לבן כמובן, אמר באותו ראיון כי הציע לבני הזוג להשיאם בכנסייה אחרת השוכנת באותו רחוב, כנסייה שרוב מתפלליה שחורים בעצמם.

"בתי בת התשע הלכה איתנו לכנסייה. איך תגידו לילדה בת תשע משפט כמו 'איננו יכולים להינשא כאן כי – נחשי מה, מותק – אנחנו שחורים", תהה צ'ארלס וילסון בראיון טלוויזיה לרשת הטלוויזיה WAPT. וילסון הוסיף כי לאחר הטקס, שהיה אמור להתקיים ב-20 ביולי, תכננו בני הזוג להצטרף כחברים לאותה כנסייה עצמה שדחתה אותם. כשהגיעו החדשות על הסירוב, החליטו השניים להינשא בכנסייה אחרת בסביבה, וחתונתם התקיימה ב-21 ביולי – יום אחד לאחר התכנון המקורי.

תרזה נורווד, תושבת העיר, הביעה תדהמה על סירובו של הכומר וות'רפורד לחתן את השניים. "הכנסייה הזו הייתה ביתם", אמרה, "מה היה ישו עצמו עושה? הוא הרי היה משיא אותם, ללא שום ספק, משום שזה היה הדבר הנכון לעשותו. אחרי הכל, כולנו ילדי האלוהים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן