Skip to content

ראשון באולימפיאדה: שיאי עולם בבריכה, וראיין גיגס אחד

בנוסף: מדליות בריטיות ראשונות, צרפתים שנוקמים באמריקאים, ואכזבה רבתי מהישראלים של אתמול. סיכום יום התחרויות השני של לונדון 2012
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רבקה אדלינגטון, בדרך למדליה המפתיעה (Chuck Myers/MCT via Getty Images)

התחרויות: היום השני בלונדון ייזכר בשל היותו היום שבו לקחו המארחים את המדליות הראשונות שלהם. אחרי כשלונות האתמול, זכתה ליזי ארמיסטד בת ה-23 מיורקשייר במדליית הכסף במירוץ הכביש, וכדי להוסיף לחגיגה, זכתה בערב גם השחיינית רבקה אדלינגטון במדליית הארד המפתיעה במשחה ה-400 מטרים בסגנון חופשי, מקצה בו היא טענה שאין למה לצפות ממנה, ושהיא בכלל שמה את יהבה על תחרות ה-800, שתתקיים בשבוע הבא. הזכיות לוו בחגיגות במטה הראשי של הקבוצה האולימפית של בריטניה, שיש שיגידו שהן יותר אנחות רווחה ושחרור לחץ.

בנוסף, עדיין בבריכה, משחה ה-4×100 הפגיש שוב את צרפת וארה"ב. לאחר הניצחון הדרמאטי של האמריקאים בביג'ינג 2008, שזכור בעיקר בשל השמחה המתפרצת של מייקל פלפס, היה ברור שמשעמם – זה לא יהיה, והסחורה בהחלט סופקה. הצרפתים "היכו את האמריקאים שוק על ירך", כפי שניבא משה גרטל האלמותי באותה אולימפיאדה בסין, וניצחו את המשחה בדיוק באותה הדרך בה הם הפסידו אותו לפני 4 שנים: בשנייה האחרונה, כשדווקא ראיין לוכטה, אולי השחיין בכושר הטוב בעולם כיום, מאבד יתרון משמעותי על פני הצרפתים בקטע האחרון. הצרפתים, אגב, חגגו בהתלהבות שהזכירה מאוד את החגיגות ההם של פלפס.

שיאי עולם: שלושה כאלה נשברו אתמול. שניים בשחייה, ואחד בהרמת משקולות. בבריכה נשברו השיאים ב-100 מטרים חזה לגברים (על ידי הדרא"פ קאמרון ואן דר בר), וב-100 מ' פרפר לנשים (על ידי האמריקאית שרה וולמר). באולם ההתעמלות, נשבר השיא בהרמת המשקולות לנשים עד למשקל 52 ק"ג, על ידי צ'ינשאנלו הקזאחית, רק בת 19. אגב, אמנם לא מדובר בשיא עולם פר אקסלנס, אך ראוי לציין גם את ראיין גיגס, שהפך אתמול בערב לשחקן המבוגר ביותר בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים שכובש בטורניר הכדורגל, והוא בן 38. נבחרתו, בריטניה, ניצחה 3-1 את איחוד האמירויות.

פלפס בדיכאון על רקע הצרפתים החוגגים. איזה משחה (Photo by Adam Pretty/Getty Images)

מחוץ לתחרויות: הממלכה עדיין גועשת מפרשת הכיסאות הריקים. כזכור, רבים מתושבי הממלכה הבריטית הלינו על כך שהם לא הצליחו לרכוש כרטיסים למשחקים בגלל הביקוש הגדול, זאת למרות שבפועל ברוב התחרויות נראים יציעים שלמים ריקים מאדם. אתמול (ראשון) התגלה שהמקומות הלא מאוכלסים היו אמורים להיות מאויישים על ידי מה שכונה בתקשורת הבריטית כ"משפחה האולימפית", קרי, משפחות של ספורטאים, כלי תקשורת, והחלק הגדול ביותר, כרטיסים שנקנו על ידי הספונסרים של התחרויות, שלא מומשו. הרעיונות שעלו כדי לכסות על המחדל היו מגוונים, ובראשם תפיסה על בסיס Use it or lose it. קרי, אם בעל כרטיס לא מימש את זכות כניסתו לאולם או לאיצטדיון עד לכחצי שעה לפני תחילת התחרות, הכרטיס שלו יימכר לכל דורש בקופות האירוע. ספק אם הדבר ייצא מהכוח אל הפועל, אך בינתיים, שוב, עושה הוועדה המארגנת שימוש בחיילים מהצבא הבריטי כדי למנוע כיסאות ריקים. בנוסף, חולקו גם כרטיסים לסטודנטים ולמרצים לונדוניים רבים, אך זהו לא הפתרון שאליו פילל הלורד סבסטיאן קו, אתלט אולימפי מצטיין בעצמו, שמבין מהי המשמעות של יציעים ריקים לאתלטים ולצופים ברחבי העולם.

יציע מלא בחיילים בריטיים (David Eulitt/Kansas City Star/MCT via Getty Images)

מעבר לכך, ראוי לציין שבריטניה כולה מאוכזבת מפרישתה מהתחרויות של אחת, פולה ראדקליף. המרתוניסטית, שמתחרה באולימפיאדות כבר מאז אטלנטה 1996, הודיעה אתמול שהפציעה ברגלה לא החלימה בזמן, והיא נאלצת לפרוש מהתחרויות. ראדקליף, שמחזיקה בשיא העולם בריצות ארוכות, קיוותה שתוכל להחזיר לקהל הבריטי, שמעריץ אותה כל כך, על האכזבות באתונה ובביג'ינג, אך כאמור היא נאלצה לפרוש. "הספורט שאני אוהבת שבר את רוחי וליבי כל כך הרבה פעמים", היא אמרה. חבל.

הזווית הישראלית: הספורטאים שלנו בלונדון, איך נאמר, לא סיימו את יום התחרויות הקודם בהצטיינות יתרה. ראוי לציין את שחר פאר, שהפסידה בשתי מערכות לשראפובה בסיבוב הראשון של טורניר הטניס, ואת מישה זילברמן, שהפסיד גם ליריב הסינגפורי בבדמינטון ומעשית עף מהתחרות. גם בשחייה המצב לא מזהיר, שם נמרוד שפירא בר-אור (200 מ' חופשי) ויעקב טומרקין (100 מ' גב) לא הצליחו להעפיל לחצאי הגמר. היום יחזור לבריכה גל נבו, שינסה להתגבר על האכזבה מהמשחה הקודם שלו במוקדמות ה-200 מ' פרפר. עמית עברי נכנסת גם היא לתחרויות, במשחה ה-200 מעורב אישי.

גל נבו. חוזר היום לתחרויות (Photo by Shaun Botterill/Getty Images)

בנוסף, גם מההתעמלות האומנותית לנשים לא תגיע כנראה המדליה. המתעמלת מאריה מאקסיוטה לא הצליחה בתרגיל שניסתה, ונפלה מהקורה ללא הפסקה. היחידים שכרגע מספקים את הסחורה הם אנדיוני, שעברו ללא מאמץ את השלב הראשון בטורניר הטניס לזוגות, וישחקו היום בסיבוב השני של הטורניר. היום גם מתחילות תחרויות השיט בהן מעורבים הישראלים, שעה שנופר אדלמן תתחיל את דרכה האולימפית בדגם הלייזר רדיאל. ולבסוף, מתחיל להתחרות היום גם סוסו פלאלשווילי בג'ודו, במשקל של עד 73 ק"ג.

מה הלאה: היום (שני) ייערכו מספר תחרויות מעניינות בבירה האנגלית. תחרויות השייט ימשכו תשומת לב רבה, כמו גם גמר התחרות הקבוצתית בהתעמלות מכשירים. בנוסף, גם בבריכה יהיה היום מעניין, כשלקראת הערב יגיעו משחי גמר מצופים: 100 גב ו-200 חופשי לגברים, ו-100 חזה ו-100 גב לנשים. אחרי שיאי העולם של אתמול, אין ספק שיש למה לצפות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן