Skip to content

לאון פנטה: חאלב היא מסמר אחרון בארונו של אסאד

קרבות קשים נמשכים בעיר הגדולה בסוריה, כוחות הממשלה מנסים לגרש את המורדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פנאטה - חאלב מסמר בארון המתים של אסאד
פנטה - חאלב מסמר בארון המתים של אסאד

ה-BBC מצטט את דברי שר ההגנה האמריקני, בפתיחת סיור בן חמישה ימים במזרח התיכון. פנטה אמר, כי חאלב היא המסמר האחרון בארונו של הנשיא אסאד וכי המשבר בסוריה מעמיק ואסאד מזרז את סילוקו מהזירה. "מה שאסאד עשה לבני עמו ומה שהוא ממשיך לעשות להם מבהיר שמשטרו קרב לקצו. הוא איבד כל לגיטימציה," אמר פנטה.

פנטה עתיד לבקר בטוניסיה, מצרים, ישראל וירדן. הוא אמר שבכוונתו לחזק את ההסכמה הבינלאומית שעל אסאד להסתלק ולאפשר מעבר לדמוקרטיה בדרכי שלום. כמו כן, הוא ימשיך במאמציו להבטיח שמאגרי הנשק הכימי שבסוריה לא יפלו לידיים הלא נכונות.

ואלרי אימוס, המשנה למזכ"ל האו"ם לנושאים הומניטאריים, אמרה ש-200,000 בני אדם נמלטו מהעיר

איימוס - מספר הלכודים בחאלב אינו ידוע
איימוס - מספר הלכודים בחאלב אינו ידוע

הנצורה, ומספר לא ידוע של אנשים לכודים בה. לדבריה, העיר זקוקה בתכיפות לאספקה, לרבות מים ומזון. לדברי הברונית איימוס: "לא ידוע כמה בני אדם נותרים לכודים במקומות שבהם מתחוללים קרבות." היא הוסיפה: "אני קוראת לכל הצדדים המעורבים להבטיח שהם אינם מכוונים לאזרחים ושהם מאפשרים לארגונים הומניטאריים גישה בטוחה."

בינתיים מנסים כוחות הממשלה לכבוש שכונות בעיר, המוחזקות בידי המורדים. אתמול, ראשון בערב, הם הודיעו שכבשו את רובע סלאח-א-דין מידי המורדים. קצין צבא הבטיח בשידור בתחנת הטלוויזיה הרשמית: "בתוך ימים אחדים ישוב הביטחון לעיר חלאב."

פעילי המורדים השיבו בהודעה משלהם, שלפיה נמשכים הקרבות בשכונה. "צבאות אסאד משתמשים במרגמות, הם משתמשים בטנקים, פצצות, והם משתמשים במסוקים, טילים הנורים ממסוקים, לתוך אזור סלאח-א-דין." לדבריהם, כמה בניינים עלו באש ואחרים קרסו.

מועלם - סוריה חזקה יותר
מועלם - סוריה חזקה יותר

כתב ה-BBC מדווח, שאף שהמורדים נחותים בנשקם, הם מנהלים מלחמת גרילה יעילה ברחובות העיר. רבים מהם מנוסים יותר בלחימה מיריביהם והם מכינים מטעני נפץ מאולתרים.

שר החוץ של סוריה, ואליד מועלם, המבקר באיראן, אמר שהממשלה מנצחת המלחמתה נגד המורדים. "היום אני אומר לכם, סוריה חזקה יותר. בתוך פחות משבוע הם הובסו (בדמשק) והקרב נכשל. לכן הם עברו לחאלב ואני מבטיח לכם, מזימותיהם ייכשלו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן