Skip to content

ריבלין: להקים מנהלת עצמאית לשירות אזרחי ערבי

"כל קריאה לגייס את הציבור הערבי בהכרח נגועה במידה לא מבוטלת של צביעות ואפילו רשעות, שכן, הערבים לא מסוגלים לכך והאמת היא שגם היהודים לא יאפשרו זאת", אמר ריבלין בסעודת האיפטאר, שנערכה בכפר קרע לרגל הרמדאן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 יש להקים מנהלת עצמאית לשירות אזרחי ערבי. כך קרא יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, בסעודת איפטאר שנערכה היום בכפר קרע לרגל חג הרמדאן.

"אחד הנושאים הבוערים העומדים על הפרק, הוא שאלת השתלבותם של בני נוער ערביים במערך השירות האזרחי", אמר ריבלין. הוא אמר כי הוא מתנגד בחריפות לכל ניסיון להתנות את השוויון האזרחי בנשיאה בנטל. "הקריאות הללו הן פופוליסטיות במקרה הטוב, ובעלות נימה של הסתה במקרה הרע", אמר.

 ריבלין התייחס לפטור שניתן לציבור הערבי מחובת השירות הצבאי, ואמר: "כל בר דעת מבין שלא ניתן לגייס את הציבור הערבי, וכל קריאה כזאת בהכרח נגועה במידה לא מבוטלת של צביעות ואפילו רשעות, שכן, הערבים לא מסוגלים לכך והאמת היא שגם היהודים לא יאפשרו זאת". מנגד, אמר ריבלין, כי אין לתת "לקריאות הפרובוקטיביות הללו", כלשונו, לכרסם תחת ההזדמנות לרתום את הציבור הערבי לשירות האזרחי. "אני מאמין, שפיתוח מערך של שירות אזרחי בתוך החברה הערבית ולמענה, הוא צעד  שהציבור הערבי והחברה הישראלית כולה ייצאו נשכרים ממנו. הציבור הערבי משווע לכוח אדם, והתנדבותם של צעירות וצעירים איכותיים יכולה לתרום משמעותית לכך."

ריבלין הוסיף, כי הוא מודע להתנגדויות בקרב הציבור הערבי ביחס לשירות האזרחי והוסיף שהוא סבור שהפתרון יכול להימצא בהקמתה של מנהלת ממלכתית עצמאית לשירות אזרחי של הציבור הערבי. לדבריו: "עלינו לבחון ברצינות את האפשרות של  הקמת מנהלת ממלכתית נפרדת לשירות אזרחי של המגזר הערבי. מנהלת זו יכולה להיות כפופה למשרד הפנים ולעבוד בתיאום מלא והדוק עם השלטון המקומי ובפרט עם ראשי הרשויות הערביות.  תכנית העבודה של המנהלת צריכה להיגזר מהצרכים של היישובים הערביים, בחינוך, ברווחה, בשירותי ההצלה."

ריבלין אמר עוד: "אני מאמין שמנהלת כזאת תדע ממילא להצביע בצורה הטובה ביותר על צרכיו הייחודיים של המגזר הערבי בישראל ולייצר הזדמנויות שירות התפורות לצרכיו של המגזר. מנהלת עצמאית לשירות אזרחי של המגזר הערבי תהיה חוליה נוספת בגשר המשותף להבנה ההדדית ולשותפות."

בסוף דבריו בירך ריבלין את הסועדים ואמר כי: "צום הרמדאן והסעודה המשותפת הזאת הם הזדמנות לבסס את יחסי האמון בינינו, בין יהודים למוסלמים, למחול אחד לשני ולפתוח את הלב אחד לשני." סעודת האפטאר נערכה ביוזמת קרן אברהם והמועצה האזורית כפר קרע. בסעודה השתתפו ראשי רשויות ערביות ובכירים במגזר העסקי והציבורי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן