Skip to content

הדלק, המזון, המים והחשמל מתייקרים בחצות

בדיוק בחצות יתייקר הדלק בין 30 ל-40 אגורות לליטר • מעדיפים תחבורה ציבורית? גם היא מתייקרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר סל הגזירות שאישרה הממשלה אתמול, היום בחצות יתייקר הדלק בכ-30 עד 40 אגורות לליטר בנזין. המחיר אשר היה אמור לעלות ללא קשר לגזירות, יספוג את העלאת המע"מ המעודכנת, ויתייקר בעוד 7 עד 8 אגורות לליטר.

כאמור, החל מחצות נשלם על מחיר ליטר בנזין אוקטן 95 בשירות עצמי את מחיר השיא בתולדות מדינת ישראל: 7.67 שקל. אלו שלא אוהבים לצאת מהמיזוג ברכב בשיא החום, בשירות מלא, המחיר יעמוד על 7.83 שקל לליטר. ללא המע"מ, המחיר היה מתון יותר, ונמוך בכ-35 אגורות לליטר.

חשוב לציין, כי הנתונים אינם סופיים, והמחיר ייקבע רק לאחר שמינהל הדלק ישקלל את מחיר הבנזין הבינלאומי מול שער הדולר והשפעתו של ייקור המע"מ.

מעדיפים תחבורה ציבורית? גם מתייקרת

אלו מאיתנו שמעדיפים לחסוך בדלק ומשתמשים בתחבורה ציבורית, ישלמו גם הם תוספת בעקבות העלאת המע"מ. מחיר נסיעה בודדת בתחבורה ציבורית, כמו אוטובוס או רכבת קלה בירושלים, יעלה בחצות בכ-10 אגורות, ויעמוד על 6.7 שקל.

גם הנסיעה במונית מתייקרת, ומה שנחשב היום למחיר התחלתי בהפעלת מונה: 11.8 שקל ותוספת של 30 אגורות לכל קילומטר, יעמוד על 11.9 שקל להפעלתו של המונה ועוד 40 אגורות לכל קילומטר.
.

מע"מ מאוד לא עממי

המע"מ, אשר יעמוד בחצות על 17%, יגרור עליית מחירים לכל המוצרים במשק, החל ממזון ומשקאות, ריהוט, בגדים, חבילות נופש, דירות ואף נרגיש זאת בחשבונות המים והחשמל. במוצרים בסיסיים כמו מזון, צפו לעלייה של אגורות בודדות. במוצרים ושירותים יקרים, צפו לעליייה משמעותית יותר.

לדוגמה, אגרת הטלוויזיה עומדת כיום על 379 שקל, ביניהם שידורים בערוץ הראשון (שגם כך אף אחד לא צופה, להוציא בימי אולימפיאדה). כעת, נשלם כ-382 שקל. דוגמה נוספת, בא לכם לקרר את הבית במזגן? חישבו שוב. חשבון חשמל העומד על 800 שקל אחת לחודשיים – נצטרך להוסיף עוד 8 שקל מע"מ, שלא שילמנו קודם לכן.

גם המכוניות תתייקרנה. רציתם לרכוש מכונית בכ-100,000 שקל ולשלם 16,000 שקל מע"מ? צפו לשלם עוד שתי אלפיות, כיוון שהחל מחצות תצטרכו לשלם 17,000 שקל בשל עליית המע"מ ועוד 10,000 שקל אם המכונית מזהמת.

התמונות באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן