Skip to content

שר התיירות הבולגרי: המחבל שהה בבולגריה כעשרים ימים לפני הפיגוע

נשיא המדינה אירח את שר התיירות והכלכלה הבולגרי והודה לו ולממשלת בולגריה על התנהלותה בעת הפיגוע בבורגס. השר עידכן את הנשיא כי קלסתרון פניו של המחבל כמעט הושלם, וכי נערכת חקירה מקיפה לגילוי האנשים שסייעו לו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס קיים הבוקר פגישת עבודה עם שר התיירות,הכלכלה והאנרגיה הבולגרי דיליאן דוברב על רקע פיגוע הטרור אשר ארע בבורגס. הנשיא פרס ביקש להודות לממשלת בולגריה, לשר התיירות הבולגרי ולמוסדות הביטחון וההצלה בבולגריה על הטיפול המהיר והמסור בנפגעים הישראלים לאחר הפיגוע הקשה.

בפתח הפגישה אמר נשיא המדינה לשר הבולגרי "החברות של ישראל עם בולגריה היא ארוכה, עמוקה והיסטורית. אנו מעריכים את הדרך שבה התמודדתם עם פיגוע הטרור הכואב בבורגס – הממשלה וכוחות ההצלה נרתמו מיד ועשו כמיטב יכולתם לסייע לפצועים הישראלים. לצערנו הפיגוע הוביל לאובדן חיי אדם אבל לצידו נחשפו עומק הקשרים והחברות בין מדינותינו. "

שר התיירות הבולגרי: "הפיגוע תפס אותנו בהפתעה". (תצלום: מארק ניימן\לע"מ)
שר התיירות הבולגרי: "הפיגוע תפס אותנו בהפתעה" (תצלום: מארק ניימן\לע"מ)

הנשיא פרס הוסיף "מאחר שהטרור הפך לגלובלי, ישראל ובולגריה מחוייבות לשתף פעולה על מנת להגן על אזרחיהן. לישראל  יש את המידע על מבצעי הפיגוע ונגיע לרוצחים ולשולחיהם במוקדם או במאוחר. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם בולגריה בכל התחומים ומקווים להעמיק אותו. התיירים הישראלים אוהבים את בולגריה ואת העם הבולגרי וימשיכו לבקר בה".

השר דוברב השיב לנשיא: "פיגוע הטרור בבורגס מהווה  טרגדיה עצומה שקרתה לנו. אני מבקש למסור את תנחומי ואת תנחומי בולגריה כולה למדינת ישראל, למשפחות ההרוגים, ואנו מוסרים איחולי החלמה לפצועים. הפיגוע הפתיע אותנו, הוא היה אירוע לא צפוי מאחר שלא התקבל כל מידע מוקדם או אינפורמציה חדשה בשורות המודיעין הבולגרי. ניסינו לנהל את המצב כמיטב יכולתנו. אני וארבעה שרים אחרים הגענו לזירת הפיגוע תוך שעתיים ונשארנו שם במשך 24 שעות כדי לנהל, לעקוב אחרי ההתפתחויות, לספק סיוע מלא לפצועים הישראלים".

השניים דנו בחיזוק והעמקת היחסים האסטרטגיים בין ישראל ובולגריה ובהעלאת רף שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות. השר הבולגרי אמר לנשיא: "חקירת הפיגוע מתקדמת והצלחנו לשחזר 95 אחוז מפניו של  הרוצח ובתוך מספר ימים תתקבל תמונה מלאה על המחבל, שולחיו ומסייעיו". שר התיירות עידכן את הנשיא כי מהחקירה המעמיקה שמקיימים גורמי הביטחון בבולגריה עולה כי המחבל שהה בשטח בולגריה כעשרים ימים לפי הפיגוע, ונערכת חקירה מקיפה כדי לעלות על עקבותיהם של סייענים נוספים והמעטפת שהעניקה את הסיוע עד לביצוע הפיגוע הקשה.

שר התיירות הדגיש: "אנשי הביון הבולגרי עובדים צמוד לאנשי הביון הישראלי בדרגים הגבוהים ביותר ובצורה ההדוקה ביותר כדי למנוע הישנות של אירועי טרור בבולגריה. העלנו את הרמת האבטחה והמניעה אם באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ואם באמצעים ביטחוניים נוספים כדי שהתיירים מישראל ימשיכו להגיע לבולגריה, ישהו בבטחה בבתי המלון, ייסעו בבטחה באוטובוסים שלנו וייהנו מתיירות ברמה הגבוהה".

השר דוברב סיכם ואמר "אני כאן כדי להביע  את נכונותנו להמשיך את מערכת היחסים בינינו ואף להעמיקה. לא ניתן לפיגוע זה להעכיר את היחסים הטובים בין מדינותינו. אנו מדינות עם קשרים היסטוריים עמוקים ונקווה שאירוע זה יוביל דווקא להידוק שיתופי הפעולה ולחיזוק ידידותינו בכל התחומים."

בסיכום הפגישה הזמין הנשיא פרס באמצעות אורחו את התיירים הבולגרים לבקר בישראל "מדינת ישראל פתוחה וידידותית ויש לה המון להציע לתייר הבולגרי. אנחנו מעודדים אתכם להגיע ולבלות גם אצלנו." הנשיא הזכיר את הקשר ההיסטורי עם בולגריה ואמר :"בולגריה סייעה בעבר בהצלת יהודים ורבים מהם עלו לישראל, בנו כאן את חייהם ושימרו את אהבתם אליה".

בבית הנשיא מציינים כי באוקטובר הקרוב יגיע נשיא בולגריה, רוזן פלבנליאב, לביקור מיוחד בישראל כאורחו האישי של הנשיא פרס. השניים ימשיכו בביסוס והידוק היחסים בין שתי המדינות.

בשנת 2011 ביקרו בבולגריה כ-140 אלף ישראלים ויותר מ-8,000 תיירים מבולגריה ביקרו בישראל. במחצית הראשונה של 2012 נרשמה עלייה של 11% במספר התיירים מבולגריה לישראל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ב-2011 עמד היקף הסחר בין המדינות על כ-281 מיליון דולר, עלייה של 54 אחוז מ-2010. מרבית הסחר מורכב מייצוא ישראלי (219 מיליון דולר) וכולל מוצרי חשמל ובקרה, מוצרי מזון, מוצרי טלפונייה, ציוד רפואי ומוצרי וטרינריה. קיימות השקעות ישראליות רבות בתחום הנדל"ן, לרבות פרויקטים מרכזיים כגון קניונים, מרכזים מסחריים, פארקי תעשייה ומיזמי מגורים רחבי היקף. כמו כן ישנן השקעות בתחומי ביגוד, תקשורת תוכנה ושירותים, תחבורה, פיננסים וביטוח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן