Skip to content

סין תנחית בשנה הבאה טייקונאוט ראשון על הירח

בייג'ינג רואה את הפרויקט כסמל לעוצמתה הבינלאומית ההולכת וגוברת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הרכב המחקר הירחי הבלתי מאוייש "צ'אנגה 2". הרכב הבא כבר ינחית אדם על הירח (מקור תמונה: ויקיפדיה).

סין תנסה להנחית בשנה הבאה, בפעם הראשונה בתולדותיה, משלחת מחקר על הירח. זה יהיה אחד משיאיה של תוכנית החלל השאפתנית שמטפחת בייג'ינג בשנים האחרונות.כך דיווחה סוכנות הידיעות הסינית הרשמית, שינהואה.

השיגור השלישי של חללית סינית לירח יתקיים במחצית השנייה של 2013. לפי חלק מהדיווחים, החללית שתנחת על פני הירח תשדר נתוני מחקר של פני השטח היישר אל כדור הארץ. אם המשימה תוכתר בהצלחה, היא תיחשב כאבן דרך חשובה ביותר במאמץ הסיני להקיף, לנחות ולשוב ארצה מהירח.

בייג'ינג רואה את התוכנית היקרה הזו כפרויקט המסמל את מעמדה הבינלאומי העולה, את מומחיותה הטכנית הגבוהה ואת הצלחת המשטרה הקומוניסטי בשינוי פניה של האומה שבעבר נחשבה מוכת עוני. התוכנית נולדה ב-1999, עם שיגורה של החללית הבלתי מאויישת "שנז'ו 1". שנתיים מאוחר יותר, יצאה בעקבותיה "שנז'ו 2",, כשהיא נושאת בתוכה בעלי חיים קטנים. ב-2003 הטיסה סין את הטייקונאוט (המונח הסיני המקביל לאסטרונאוט במערב ולקוסמונאוט ברוסיה) הראשון שלה לחלל. ב-2008 יצא טייקונאוט סיני ראשון להליכת חלל. לאחרונה, הסתיים מסע בן 13 יום של רכב החלל "שנז'ו 9" – המשימה הארוכה ביותר של רכב בודד מסין עד כה. במשימה זו נכללה לראשונה בצוות הטייקונאוטים גם אישה. במשימה זו גם בוצעה עגינה ידנית עם רכב ההקפה הירחי "טיאנגונג 1", תמרון שנחשב מסובך מאוד לביצוע והוא הכרחי לבניית תחנת קבע מאויישת בחלל.

משימת הירח של השנה הבאה תהיה, כאמור, השלישית מטעם סין. קדמו לה משימות שביצעו רכבי החלל "צ'אנגה 1" ב-2007 ו"צ'אנגה 2" ב-2010, ששניהם נקראו על שם אלת הירח במיתולוגיה הסינית. שידיעה שפרסמה סוכנות שינהואה נאמר כי ממינהל החלל, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה נמסר שהפרויקט מתנהל עד עתה באופן תקין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן