Skip to content

סוכני תיירות נכנסת על שמים פתוחים: חלקה של התיירות הנכנסת במשק הישראלי יגדל בעקבות ההסכם

לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל בירכה את שרי התחבורה והתיירות על חתימת הסכם התעופה החדש באומרה: "להסכם חשיבות מאחר ובאופן טבעי אירופה היא מקור עיקרי ומרכזי להבאת תיירים לישראל". סוכני הנסיעות: בעידן שבו מאה חברות תעופה בעולם פשטו רגל, צריך לפתוח את השמים תוך שמירת זכויות הנוסעים ולא הפקרתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

במכתב, הממוען גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, מביעה לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל תמיכה בהסכם לתהליך השמים הפתוחים, על מנת להגביר את התחרות לצורך פיתוח התיירות הנכנסת לישראל.

 אילת. אירופה היא מקור עיקרי ומרכזי להבאת תיירים לישראל. צילום באדיבות עיריית אילת
אילת. אירופה היא מקור עיקרי ומרכזי להבאת תיירים לישראל. צילום באדיבות עיריית אילת

יו"ר הלשכה, שמואל מרום והמנכ"ל, עמי אתגר, מציינים כי אין כל ספק שחלקה של התיירות הנכנסת במשק הישראלי יגדל בעקבות ההסכם שנחתם בין ישראל לאיחוד האירופי. "להסכם חשיבות מאחר באופן טבעי אירופה היא מקור עיקרי ומרכזי להבאת תיירים לישראל. כפי שטענו בעבר, זמינות של היצע טיסות ומושבים במסגרת תחרות, תיצור פעילות שיווקית אשר באמצעותה ניתן ליצור ביקושים חדשים".

עמי אתגר, מנכל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. ניתן ליצור ביקושים חדשים
עמי אתגר, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. ביקושים חדשים

עוד כותבת הנהלת הלשכה, כי בימים בהם הממשלה מתמודדת עם האטה כלכלית בעולם ובמשק הישראלי, נכון וראוי שננקטות פעולות לפיתוח התיירות הנכנסת לישראל להגדלת חלקה של התיירות בתל"ג לצמיחת המשק וליצירת מקומות עבודה, בדגש על אזורי פריפריה.

"כידוע וכפי שנמסר על ידי שר התחבורה, יישומו של ההסכם יהיה מדורג כך שיהיה זמן בידי חברות התעופה הישראליות לנקוט בצעדים שונים להיערכות נכונה למציאות החדשה. אנו מחזקים את ידיכם ומצפים להשלמת כל הצעדים הנדרשים למימושו כפי שנדרש", מסכמת הנהלת לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

"השמים פתוחים בפועל"

ואילו מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, אומר כי נראה כאלו המדינה פותרת בעיה שכלל אינה קיימת. "השמים פתוחים בפועל. ההסכם יוצר מצב ששיקול הדעת והבקרה של רשות שדות התעופה לא יידרשו עוד וזה חבל, כי רואים יותר ויותר חברות תעופה זרות שטסות לישראל, והממונה על הגנת הצרכן מודיעה בריש גלי שהם אינם עומדים בחוקי הגנת הצרכן ולה אין יכולת אכיפה", הוא טוען, "מצד שני, אין כיום מחסור בטיסות לישראל. כל חברה שמבקשת לטוס, טסה. החשש הוא שירצו לטוס לכאן הרבה מאד חברות קטנות ופחות יציבות והן ידחקו את רגליהן של החברות הסדירות שכבר טסות לישראל".

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל. אין הגנה על הצרכנים
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל. אין הגנה על הצרכנים

פתאל מציין, שמבחינת הסוכנים, פתיחת השמים שכבר מתרחשת, היא חיובית, אולם פתיחה בלתי מבוקרת לחלוטין עלולה לגרום נזק למדינה, שהיא מדינת קצה, שנמצאת בשכונה בעייתית ורוצה לשמור על רצף גם בעיתות מצוקה,

לדבריו, ההודעה מגיעה בתקופה שבה החברות האירופיות מודיעות על צמצום מספר המושבים לישראל בגלל ירידה בביקושים. "צריך להמשיך ולפתוח את השמים באופן שזה נעשה עד עתה. עם זאת, כולם מדברים על חשיבות הבטחת התעופה הישראלית ובפועל אלה הן אמירות ריקות ומס שפתיים ללא כווונה אמיתית. לכן צריך להמשיך ולפתוח את השמים, אבל לא בדרך הזאת".

פתאל: בעידן שבו מאה חברות תעופה בעולם פשטו רגל, צריך לפתוח את השמים תוך שמירת זכויות הנוסעים ולא הפקרתם. צריך גם להקפיד שלחברות תהיה נציגות בארץ ואפשר יהיה לתבוע אותה ולא כפי שהמצב כיום, כשעניין זה לא נאכף על ידי רשות שדות התעופה", מסכם פתאל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן