Skip to content

בית המשפט: המעצבת דנה אשכנזי הפרה זכויות יוצרים של צלמת

בפסק דינה ציינה השופטת, כי כי אשכנזי נהגה באופן לא ראוי בצלמת האפנה, עופרי בראל, והפרה את ההסכם עמה, כאשר הלכה למעשה, למרות שבוטל בהסכמת הצדדים, בחרה לעשות שימוש בתמונות. תפצה את התובעת בסכום של 15 אלף שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב קיבל תביעה של צלמת שסיפקה שירותי צילום למעצבת דנה אשכנזי, והורה כי אשכנזי תפצה את התובעת בסכום של 15 אלף שקל בגין הפרת זכויות יוצרים.

צלמת אופנה, עופרי בראל, נשכרה על ידי אשכנזי לצילום קטלוגי של קולקציית בגדים. בראל טענה כי הוסכם ביניהן, על תשלום של 1500 שקל ליום הצילומים, אלא שיום למחרת הצילומים טלפנה אליה נציגה מטעם אשכנזי והודיעה לה כי התמונות אינן לשביעות רצונה ואין בדעתה לשלם עליהן.

לדברי הצלמת, היא הסכימה לוותר על השכר בתנאי שאשכנזי לא תעשה שימוש בתמונות, אולם בפועל, אשכנזי הפרה את ההתחייבות כשהדביקה את התמונות שצילמה על חלונות ראווה, העלתה אותן לפייסבוק ולאתר האינטרנט שלה, וכל זאת ללא רשותה, תוך הפרה זכויות היוצרים שלה, ובנוסף – ללא מתן כל קרדיט לצלמת.

אשכנזי לא נכחה בדיון בבית משפט ונציגה מטעמה טענה כי הצלמת בחרה להעביר להן רק חלק מהתמונות שצילמה ולא את כולן, כפי שציפתה לקבל, וכי "רק מתוך חמלה לצלמת" החליטה לא לתבוע אותה על הצילום הלא מוצלח. הנציגה הודתה כי אשכנזי עשתה שימוש בתמונות, וכי היא מוכנה לשלם עבורן במידה שתקבל לידה את כל החומרים, והוסיפה כי למרות התנהלות הצלמת, פורסם שמה לצד התמונות בכל פרסום עיתונאי או אחר.

השופטת אורלי מור-אל קיבלה את התביעה ודחתה את טענותיה של אשכנזי. בפסק דינה ציינה השופטת, כי כי אשכנזי נהגה באופן לא ראוי בצלמת והפרה את ההסכם עמה, כאשר הלכה למעשה, למרות שבוטל בהסכמת הצדדים, בחרה לעשות שימוש בתמונות בכל זאת.

השופטת ציינה גם, כי אשכנזי והרשת שבבעלותה נהגו בצלמת בהתנשאות ובזלזול, תוך שהפרו באופן חמור את זכויותיה ונמנעו במכוון מלצרף את שמה כמי שצילמה את התמונות. "בכך, אחזו הנתבעות בחבל בשני קצותיו, והגדילו לעשות כשלא שילמו לצלמת את שכרה, בנוסף לשימוש הנרחב שעשו בתמונות שצילמה".

לפיכך  קבע בית  המשפט כי אשכנזי והרשת שבבעלותה הפרו את זכות היוצרים והזכות המוסרית של הצלמת ביחס לתמונות במשך פרק זמן משמעותי, שבו נגזל ממנה הקרדיט על יצירותיה.

לצדדים נתונה הזכות לערער בפני בית המשפט המחוזי בתוך 15 ימים.

1 Comment

  1. דן
    1 באוגוסט 2012 @ 9:43

    חבל שהעונש אינו גדול יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן