Skip to content

הבוקר שוחררו ארבעים וחמישה העצורים מההפגנה אתמול והוחתמו על הרחקה ממאהל התקווה

מאות מפגינים צעדו אתמול ממאהל התקווה לכיוון נתיבי איילון. המשטרה הכריזה על ההפגנה כבלתי חוקית וביצעה עד חצות יותר מ-40 מעצרים. בין העצורים: סתו שפיר ויגאל רמב"ם. דפני ליף: "אנחנו לא הולכים לשום מקום". לדברי המשטרה, הם אינם עצורים ורק עוכבו לחקירה. הבוקר הוחתמו על התחייבות מנהלתית להתרחק מהמאהל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות מפגינים צעדו אתמול ממאהל התקווה לכיוון נתיבי איילון. המשטרה הכריזה על ההפגנה כבלתי חוקית וביצעה עד חצות יותר מ-40 מעצרים. בין העצורים: סתו שפיר ויגאל רמב"ם. דפני ליף: "אנחנו לא הולכים לשום מקום". לדברי המשטרה, הם אינם עצורים ורק עוכבו לחקירה. הבוקר הוחתמו על התחייבות מנהלתית להתרחק מהמאהל. דנה ואיציק אמסלם, מנהיג המאהל, הורשו לחזור למאהל עד היום בשלוש בצהריים.

מאת אליק מאור

 

דנה ואיציק אמסלם מהמאהל בשכונת התקווה
שוחררו הבוקר מתחנת המשטרה בסלמה בחזרה לאוהל - עד הפינוי. דנה ואיציק אמסלם. צילום דן חיימוביץ

כ- 400 איש הפגינו אתמול בערב במאהל התקווה ברחוב האצ"ל. המשטרה פרסה עשרות שוטרי יס"מ בשרשרת אנושית וחסמה את תנועת המפגינים. בשלב מסוים הכריזה המשטרה על ההפגנה כבלתי חוקית והחלה לבצע מעצרים. אל המקום הגיעה זינזנה (רכב למעצרים) והמשטרה החלה לעצור מפגינים, ביניהם: סתיו שפיר, יגאל רמב"ם, דנה ואיציק אמסלם (שעומד בראש המאהל), הראל מידני ואחרים. עד חצות נעצרו כארבעים מפגינים. עורכי הדין, ברק כהן ויאיר אולמרט, יצאו לתחנת המשטרה כדי לייצג את העצורים.

המפגינים הצליחו להתקדם והגיעו עד כ-200 מטר מנתיבי איילון, שם נערכו כוחות משטרה נוספים שבלמו אותם. המפגינים התפזרו ושבו למאהל כשהם קוראים: "העם דורש דיור ציבורי לאנשי התקווה". במהלך השבת ביקר במקום ח"כ יואל חסון, אך לא היו לו תשובות מעשיות לאנשי המאהל. אמהות וילדים שגרים במאהל חשים חרדה גדולה לקראת יום א' ושואלים מה יהיה ולאן הולכים מפה.

למאהל הצטרפו עוד כ-200 איש שהקימו אוהלים ומתכוונים מחר לנסות ולמנוע את הפינוי. שבע ניידות משטרה הקיפו את המאהל והשגיחו על הסדר. דפני ליף (אתמול חגגה יום הולדת), שהשתתפה בהפגנה, אמרה: "כולי תקווה, שההפגנה היום תעביר את המסר באופן חד וחלק, שאנחנו לא הולכים לשום מקום ואולי מישהו יתמלא חמלה ויעצור את הפינוי המיותר והאכזרי מחר בבוקר".

סתיו שפיר נעצרת בהפגנה במאהל התקווה
סתיו שפיר נעצרת בהפגנה נגד פינוי מאהל התקווה (צילום: ענת צחור)

למקום הגיעה גם סגנית ראש העיר (מרצ) מיטל להבי. שאלנו אותה אם יהיה ביום א' פינוי והיא ענתה: "לצערי בית המשפט הכריע. אינני יכולה לומר אם הפינוי יתקיים מחר בבוקר או לאחר כמה שעות או אחרי חמישה ימים".

– האם את יכולה לומר מה לדעתך יעשו המפונים?

להבי: "הגשתי הצעה לעיריית ת"א לטפל במהלך הזמן הזה במפונים ולשכנם תחת קורת גג ונעניתי שהנושא בדיון מול משרדי הרווחה והשיכון והעניין יימשך כשלושה חודשים".

– מה את יכולה לעשות עכשיו כסגן ראש עיר?

להבי: "ידי כבולות. באתי לכאן להביע הזדהות עם האנשים".

הבוקר שוחררו ממעצר 45 עצורים. לדברי עורך דין ברק כהן, שטיפל בשחרורם, במשטרה אומרים כע הם לא נעצרו ורק עוכבו לחקירה בתחנת סלמה. הבוקר הם חתמו על התחייבות מנהלתית להתרחק מהמאהל.

להבדיל מאחרים, לדנה ואיציק אמסלם ניתן אישור לחזור למאהל עד היום ב-15:00. אמסלם: "אני חוזר כעת למאהל ומכנס אסיפה בה נחליט על המשך דרכנו. הפינוי צפוי, אם כך, בשעות אחר הצהריים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן