Skip to content

כחצי מיליון ישראלים צפויים לצאת לחו"ל בתקופת החגים

באופיר טורס מעריכים כי מספר שיא של כ-480 אלף ישראלים יצאו לחו"ל בתקופת החגים. אחת הסיבות לעליה במספר היוצאים לחו"ל היא ה"גשר" שחל השנה במוסדות החינוך בין חופשת יום כיפור לחג הסוכות. אורך החופשה משפיע גם על רשימת היעדים הפופולאריים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

השנה צפוייה עונת חופשת החגים לשבור שיאים ובחברת הנסיעות אופיר טורס אף צופים שהגידול יגיע לכ-10% לעומת חגי תשרי בשנה שעברה. בכך אולי יפצו החגים על הירידה בתיירות היוצאת בסוף אוגוסט, עקב הקדמת פתיחת שנת הלימודים.

לפי נתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בכל חודש, יוצאים מהארץ בממוצע כ-300 אלף ישראלים, ובתקופת החגים אשתקד (אוקטובר) נרשמו נתונים המעידים על כמעט 440 אלף ישראלים היוצאים את הארץ. מגמת הגידול במספר היוצאים לחו"ל ממשיכה השנה, לאחר שנתוני שנת 2011 היוו גידול של 10% בהשוואה לשנת 2010 (ספטמבר).

יהודה זפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס, מספר כי עקב החיבור שיצרה מערכת החינוך בין חופשת יום כיפור לחג הסוכות נוצר גידול של כ-5% בביקוש ליעדים רחוקים כמו ארה"ב ותאילנד, אשר מתאימים יותר לחופשות של שבוע ומעלה ולא לנופשונים קצרים של 3-4 ימים.

פארק דיסני באורלנדו, פלורידה. ארצות הברית יעד מבוקש בחגים. צילום ויקיפדיה
פארק דיסני באורלנדו, פלורידה. ארצות הברית יעד מבוקש בחגים. צילום ויקיפדיה

בחופשות ארוכות נוסעים רחוק

כרגע נותרו למכירה פחות מ-50% ממלאי המקומות לחגים, מדווח זפרני, ומבהיר כי בחגים האפשרות לזכות במחירי רגע אחרון נמוכה, עקב הביקוש הרב, שמנצל את כל מלאי הטיסות והחדרים העומד לרשות הסיטונאים.

יעדי הנופש הפופולאריים צפויים להיות יעדי אגן הים התיכון, האהוב על הישראלים, כמו גם טיולים מאורגנים למשפחות במערב אירופה המשלבים פארקי שעשועים ואטרקציות נוספות המתאימות לילדים ולמבוגרים.
גם נופשונים וחבילות טוס וסע (הכוללות טיסה ורכב שכור) בנות 4-5 לילות פופולאריות בתקופה זו ברחבי אירופה, שמזג האוויר בה עדיין נעים בתקופה זו עבור הישראלים.

שיא היציאות אמור להיות ביום שלאחר יום הכיפורים, עם למעל 60 אלף ישראלים שייצאו מהארץ ביום אחד.
למרות העלייה הצפויה במספר הישראלים היוצאים לחו"ל, מעריכים באופיר טורס כי תחול גם עליה של כ-5% בתחום תיירות הפנים וכי ההזמנות לחגים (בעיקר במלונות אילת וים המלח) יגברו בספטמבר ומציינים, כי למרות שהמגמה בהזמנת נופש בארץ היא להזמין קרוב יותר למועד החופשה, מומלץ להזמין מראש עבור ערב ראש השנה וסוכות, משום שבמועדים אלו צפויה במלונות תפוסה מלאה.

גם רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק באיסתא, מעריך שיהיה גידול בנסיעת ישראלים בחגים משני טעמים עיקרים: חופשה ארוכה מאד מיום כיפור ועד סוף סוכות – חופשה של 12 יום, שתאפשר לרבים לצאת לחופשה. זאת לאחר שבעקבות קיצור החופש הגדול, ישראלים רבים העדיפו לדחות נסיעתם לחגים.

גם באיסתא רואים ביקושים גבוהים לארצות הברית ולתאילנד. "אין עדיין ביקושים יוצאי דופן לנופשונים ביוון, אבל אנחנו מעריכים שההתגברות בקצב תתרחש בתחילת ספטמבר", אומר קרסו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן