Skip to content

איגוד מארגני התיירות האירופאי מזהיר מפני פשיטות רגל נוספות של חברות תעופה באיחוד האירופי

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל: "הזהרנו כי הסכם שמים פתוחים מול אירופה – המבורך כשלעצמו - חייב להיעשות באחריות ובמקצועיות, כדי למנוע פגיעה בצרכן הישראלי ובמערך חוקי הגנת הצרכן, שעל מתכונתו הנוכחית עמלה ישראל בשנים האחרונות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בהודעה שפרסם נשיא איגוד מארגני התיירות האירופי, הוא מזהיר מפני פשיטות רגל של חברות תעופה נוספות באיחוד האירופי, ומזכיר את קריסת חברות התעופה החזקות מאלב וספאנאייר בתחילת 2012. אלה הותירו את הלקוחות וסוכני הנסיעות ללא החזר כספים עד כה, בגין כרטיסים שנרכשו לטיסות שלא בוצעו בחברות אלה.

חוקי הגנת הצרכן הנוכחיים יירדו לטמיון

מנכ"ל התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל, יוסי פתאל, הוסיף כי בישיבות ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא השמים הפתוחים מול אירופה, התריעה ההתאחדות, שהסכם כזה עלול לחייב את מדינת ישראל להתאים את חוקי הגנת הצרכן לדירקטיבה האירופית, צעד שמשמעותו המעשית היא ירידה לטמיון של מערך חוקי הגנת הצרכן במתכונתו הנוכחית.

עוד אמר פתאל, כי יש חשש שאל ישראל יגיעו חברות תעופה חלשות, אשר עלולות לקרוס ולהכביר נזקים על הלקוחות הישראלים כמו גם על משרדי הנסיעות. "כבר כעת לא מקפידה רשות התעופה האזרחית בישראל על חוק הטיס, לפיו כל חברה הטסה לישראל חייבת בנציגות מקומית שתהווה כתובת אמיתית לפניות של לקוחותיה. מצב זה מונע מרשויות הגנת הצרכן אכיפת החוק על הרבה חברות תעופה זרות", מדגיש פתאל, "הצעד המבורך של פתיחת שמי ישראל, חשוב שייעשה באחריות ובמקצועיות מערכתית, אשר מתייחסת להיבטים הרבים הקשורים למדיניות השמים הפתוחים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן