Skip to content

בנוסף לזר פרחים ושוקולד

לא לשכוח את העניין העיקרי בט"ו באב, מעבר לברכות ולמתנות. כמה טיפים בסיסיים שיסייעו לרענן את חיי המין ולא רק היום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת מירי קרייזמן וד"ר רונן רוב

חיי מין מספקים ומלאים עניין הם משימה שאינה בהכרח קלה להשגה, במיוחד לאורך שנים. לקראת ט"ו באב, חג האהבה הישראלי, אולי כדאי שמלבד הצטיידות בזר פרחים ושוקולד, תאמצו מספר טיפים לחידוש והחייאה של חיי המין שלכם. מירי קרייזמן, מטפלת זוגית ומינית וד"ר רונן רוב, אורולוג מומחה ומנהל המרפאה לבריאות מינית במרכז הרפואי הלל יפה, ממליצים:

  1. (צילום: עמית מנדלזון)
    הפוגה בעיסוק בבעיות ובלחצי היום יום (צילום: עמית מנדלזון)

    צאו מהשגרה – היו נכונים לבצע שינויים והתאמות בחיי המין שלכם. שתפו זה את זה ברצונות ובפנטזיות שלכם. פתיחות מינית ורצון הדדי מתואם לשפר את חיי המין הם הדבר הראשון והבסיסי בבואכם לבצע שדרוג או החייאה של חיי המין שלכם.

  2. מצאו זמן לפעילות לא מינית (חיבוק, נשיקה, מעשי חיזור). רומנטיקה חשובה בכל גיל ובכל צורה. הקדישו זמן זה לזה. פנו זמן שיוקדש כולו למחוות רומנטיות ופעילויות משותפות, כי אלו יכולים לחולל שינוי ברמה הרגשית והמינית שתוצאותיו יפתיעו אתכם.
  3. "הכריחו עצמכם" לעשות הפוגה בעיסוק בבעיות ובלחצי היום יום. כאשר מרפים מהלחץ, קל יותר להתפנות למחשבות אחרות, כולל המיניות. אל תתנו לתירוצים כמו "לחץ בעבודה" ועיסוק במטלות הבית להשתלט לכם על חיי המין. צריך להשאיר זמן לאהבה ולפנות את הראש מכל העיסוקים, גם אם זה נראה מלאכותי.
  4. אל תניחו "אוטומטית" שבן/בת הזוג מכירים את הרצונות והפנטזיות שלכם או את העדפותיכם המיניות רק בגלל שאתם "כבר שנים יחד". ראש השנה הוא זמן טוב לחשבון נפש ולבדק בית – שתפו  את בן/בת הזוג שלכם ברצונותיכם המיניים. אל תהססו לגוון, להציע הצעות מסעירות וכו'.
  5. נסו להגיע להסכמה לגבי מינון מוסכם של יחסי מין, לפעמים תוך פשרה הדדית. אחרי שהגעתם להסכמה – נסו לעמוד בה, ולא לספק תירוצים הדדיים.

    קאמה סוטרא (מקור הצילום: ויקימדיה)
    איור מתוך קאמה סוטרא. היו יצירתיים (מקור הצילום: ויקימדיה)
  6. השאירו מקום לרומנטיקה בחיים והיו יצירתיים. אתגרו אחד את השני ביצירתיות שקשורה לפעילות המינית. שנה חדשה היא זמן טוב לנסות דברים חדשים. הימנעו מקבלת הבעיות כעובדה מוגמרת וכחלק מההוויה הזוגית.
  7. בצעו בדק בית בריאותי. הפרעה בתפקוד המיני יכולה לנבוע לא רק מגורמים נפשיים, אלא מבעיות גופניות אמיתיות, שיכולות להביא לדרדור מצבכם הנפשי. על הגברים לבצע בדיקות דם, שתן ולבדוק את הכולסטרול והטריגליצרידים בדם, מכיוון שכמות בעייתית יכולה לגרום להסתיידות העורקים ובעיות זקפה. גם ערכים לקויים של תפקוד בלוטת התריס והטסטוסטרון יכולים לגרום לתפקוד מיני לקוי.
  8. התעמלו באופן קבוע. פעילות גופנית משפרת את התפקוד המיני מכיוון שהיא מסייעת לתחזוקה תקינה של כל המערכות בגוף. בהתאם, פעילות גופנית משחררת אנדורפינים, חומרים היוצרים תחושה פיזית ונפשית טובה יותר, שיכולים לתרום לרצון בחיי מין תקינים.
  9. הקפידו על דיאטה ותזונה נכונה. ירידה מבוקרת במשקל ותחזוקה תזונתית הולמת של גופנו מביאות להקטנה של בעיות בריאותיות כגון בעיות לב ואספקת דם, בעיות סוכר ודומיהן שעלולות לפגוע בחיי המין. ללא ספק, כאשר אנחנו נראים טובים יותר ומרגישים טוב יותר הדבר יכול להשפיע על החשק המיני.
  10. השלימו עם העובדה שגברים ונשים חושבים שונה זה מזה – גם בנושא המיניות. אם סרט רומנטי הוא מה שיגרום לעליה של החשק המיני של זוגתך – דע לנצל זאת לטובת שיפור חיי המין של שניכם.
  11. זכרו – זוגיות לא יכולה להתקיים בלי מיניות. אם המין חסר, הדבר יפגע בסופו של דבר בזוגיות – מיניות וזוגיות הן תמונת מראה זו של זו.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן