Skip to content

השרה לבנת תייצג את ישראל בטקס הרשמי לזכר 11 הספורטאים

טקס הזיכרון מעורר בעולם עניין רב לאחר שבמהלך החודשים האחרונים נעשו ניסיונות רבים חוצי יבשות, של פרלמנטים וראשי מדינות בכל העולם לשכנע את הוועד האולימפי הבינלאומי לקיים דקת דומייה לציון 40 שנה לטבח הספורטאים הישראליים במינכן. אולם, הוועד האולימפי הבינלאומי סירב בתוקף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השרה לימור לבנת תייצג את ממשלת ישראל בטקס הזיכרון הרשמי בבריטניה לזכר י"א הספורטאים.

הטקס יתקיים ביום שני הקרוב. עוד צפויים להשתתף בטקס שר החוץ הגרמני, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי ז'אק רוג, שגריר ישראל בבריטניה דניאל טאוב, חברי הוועד האולימפי הישראלי ונציגי הקהילות היהודיות בבריטניה.

במהלך הטקס, שינוהל על ידי השחקן הישראלי חיים טופול, תתקיים דקת דומייה לציון זכר י"א הספורטאים שנרצחו במשחקים האולימפים במינכן 72'.

השרה לבנת (צילום: אתר הכנסת)
לכבוד הוא לי, אבל. השרה לבנת (צילום: אתר הכנסת)

טקס הזיכרון מעורר בעולם עניין רב, לאחר שבמהלך החודשים האחרונים נעשו ניסיונות רבים, חוצי יבשות, של פרלמנטים וראשי מדינות בכל העולם לשכנע את הוועד האולימפי הבינלאומי לקיים דקת דומייה לציון 40 שנה לטבח הספורטאים הישראליים במינכן. אולם הוועד האולימפי הבינלאומי סירב לכך בתוקף.

 שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אשר עמדה ביציע השרים דקת דומייה, בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים, בזמן נאומו של נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תישא דברים בטקס הרשמי.

 לקראת הטקס אמרה השרה לבנת: "מדובר בטקס מכובד וחשוב מאוד, שלכבוד הוא לי לייצג בו את ממשלת ישראל, יחד עם זאת אני סבורה, שדקת דומייה בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים היא הדרך הנכונה והראויה ביותר להנצחת י"א הספורטאים שנרצחו במהלך המשחקים האולימפיים במינכן רק משום היותם יהודים וישראלים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן