Skip to content

ניצב שחם נחקר בחשד לביצוע עבירות מין בשבע שוטרות

מבוכה בקרב שוטרים ובעיקר שוטרות, בעקבות ההחלטה התמוהה לא להעמיד את תנ"צ אדרי לדין פלילי על הטיוח. שוטרת למגפון, "ההחלטה הזו גורמת לשוטרות לחשוב הרבה פעמים לפני שיתלוננו במח"ש על הטרדות מיניות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, נחקר אתמול (חמישי) במחלקה לחקירות שוטרים במשך שעות ארוכות. שחם נחקר בחשד לעבירות מין בשבע שוטרות ששירתו תחתיו. לגבי חלק מהן קיבל שחם החלטות פיקודיות. שחם חשוד בנוסף בביצוע מעשה מגונה שלא בהסכמה, בבעילה אסורה בהסכמה ובהטרדה מינית.

ניסו שחם
"תמיד יהיה לקצונה הבכירה מי שיטייח את מעשיה". ניסו שחם

ביום חמישי בשבוע שעבר הותר לפרסום, כי שחם נמצא בחקירה ואף הוצא לחופשה עקב כך. בחקירתו אמר, שעם אחת מהמתלוננות קיים יחסי מין בהסכמה.

במהלך החקירה נחקר באזהרה גם תת ניצב ניסים אדרי, מפקד מרחב ציון בירושלים, בחשד שקיבל דיווחים בנוגע להתנהגותו של שחם ונמנע מלדווח ולטפל בכך כמתחייב על פי דין. אדרי הכחיש בתחילה את החשד המיוחס לו, אך חזר בו לאחר שעומת עם מפקד תחנה, שהעיד כי דיווח לאדרי על התנהגותו של שחם. למרות זאת החליטה מחלקת חקירות השוטרים להמליץ לא להעמידו לדין פלילי אלא לדין משמעתי. בעקבות ההמלצה הורה אמש רב ניצב יוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה, להוציא את אדרי לחופשה כפויה, עד שוועדת המשמעת תדון בעניינו של אדרי.

החלטה זו הייתה לשיחת היום במשטרת ישראל וגרמה לזעם ומבוכה בקרב אנשי המשטרה ובעיקר אצל השוטרות. "השוביניזם הגברי מחלחל כאן לכל הרמות", אמרה אתמול שוטרת למגפון, "ההחלטה הזו גורמת לשוטרות לחשוב הרבה פעמים לפני שיתלוננו במח"ש על הטרדות מיניות. התחושה היא שתמיד יהיה לקצונה הבכירה מי שיטייח את מעשיה, וגם כאשר תועמד אישיות בכירה לחקירה, יעמדו לרשותה עורכי דין יקרים מהשורה הראשונה והמתלוננות יצטרכו לעבור חיטוט בחייהן האישיים ויציירו אותן כמתלוננות סדרתיות או שכמתלוננות הזויות שמנסות לסחוט לעצמן דבר מה".

עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של אדרי, מסר אתמול בתגובה, כי הוא רואה בחיוב את ההחלטה לא להעמיד את מרשו לדין פלילי וכי הוא מקווה שלאחר שיובהרו העניינים, יוכל אדרי לחזור מייד לעבודתו ללא סייג. פרקליטיו של שחם, עו"ד נווית נגב, עו"ד איריס ניב-סבג ועו"ד גל-הררי-גולדמן מסרו: "הוא סבור כי הדרך האחראית והראויה היא, כי העניין יתנהל ויתברר במסגרת החקירה ולא בתקשורת."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן