Skip to content

מגעים בין חזבאללה וחמאס סביב המשבר בסוריה

בעוד שפיכות הדמים בסוריה נמשכת, משלחת חמאס הגיעה לביירות להפגש עם נסראללה ולמצוא פתרון למשבר בסוריה באמצעות גורמים ערביים ואסלאמיים. במקביל, מגנה חמאס את הטבח במחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד שפיכות הדמים בסוריה נמשכת, משלחת חמאס הגיעה לביירות להפגש עם נסראללה ולמצוא פתרון למשבר בסוריה באמצעות גורמים ערביים ואסלאמיים. במקביל, מגנה חמאס את הטבח במחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ

עיתון א-ספיר הלבנוני מדווח, כי משלחת רמת דרג מטעם חמאס הגיעה לביירות ביום ד', האחד באוגוסט, על מנת להפגש עם מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה. בנוסף, בסבב הפגישות לוקחים חלק נציגי "הקבוצה האסלאמית" ויו"ר הלשכה המדינית של תנועת אמל, ג'מיל חאיכ. במרכז הדיונים יעמוד המשבר בסוריה ודרכי פיתרון הכוללים "תיאום עם גורמים ערביים ואסלאמיים הנוגעים בדבר."

בנוסף למשבר בסוריה, דנו הנציגים הפלסטינים והלבנונים בדרכי הסיוע למאבק בישראל ובהתפתחויות האחרונות במצרים. על פי הדיווחים, נציגי חמאס וחזבאללה הסכימו על חשיבות ההתמודדות עם גורמים שונים המעוניינים לחרחר ריב בסוריה.

הטבח במחנה הפליטים אל ירמוכ
הטבח במחנה הפליטים אל ירמוכ

בתוך כך, גינתה תנועת חמאס את הפצצת מחנה הפליטים אלירמוך יום חמישי, שעלתה בחייהם של 21 איש אתמול. גורמי אופוזיציה וארגוני זכויות אדם טוענים, כי מאחורי ההפצצה עומדים כוחות המשטר הסורי. סרטוני וידאו שהציגה סוכנות הידיעות AP, אשר אמינותם טרם אושרה, מראים את תושבי מחנה הפליטים הפלסטיני מוחים נגד משטרו של אסד, ערב ההפצצה. בכיר הלשכה המדינית של חמאס, עזת אלרשק, גינה את ההפצצה והדגיש בדף הפייסבוק שלו כי "אין לערב את בני העם הפלסטיני במשבר בסוריה."

מאז פרוץ המחאה בסוריה חלה התרחקות משמעותית בין תנועת חמאס לבן בריתה ופטרונה לשעבר, בשאר אל אסד. בשנה האחרונה יותר ויותר בכירים בתנועה, המזוהה עם האסלאם הסוני, יצאו בהצהרות חסרות תקדים נגד המשטר העלאווי בדמשק. בנוסף, על פי דיווחים תקשורתיים שטרם אושרו באופן רשמי על ידי התנועה, הועבר מושבה של הנהגת התנועה מדמשק.

היציאה מדמשק הביאה עמה התקררות משמעותית ביחסי חמאס עם טהרן, התומכת העיקרית של אסד וחזבאללה, שלוחתה בלבנון. פגישה זו עשויה להעיד על התחממות מחודשת ביחסי חמאס עם הגוש האיראני. עם זאת, מותם של עשרות הפלסטינים ביום חמישי עשוי להביא להסלמה נוספת בגישתה של חמאס כלפי סוריה והקצנה בעמדותיה בנוגע למחאה במדינה השסועה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן