Skip to content

פרדי גרובר הולך הביתה וירון אנוש VS יורגו דלאראס

כתבת יומן מרגשת על חקלאים וגשם, על החיטה שצומחת שוב בנגב הצחיח, חתמה קריירה מפוארת של אחד מכתבי המגזין אוהבי הטבע שלנו. בסוף הכתבה, על רקע שדות הקיבוץ רוחמה חתם פרדי גרובר שלושים ואחת שנות עבודה בערוץ הראשון ואמר לצופים שלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אילה חסון קצת השתנקה וגם אנחנו, הצופים. גרובר הוא משהו ייחודי בנוף הטלוויזיוני שלנו. גרובר הוא זה שיוסי שריד תיאר בעיתון הארץ את סיפורם המופלא של הוריו טוסקה ונסטור , שפרדי הוא בנם היחיד. אולי הרקע שעליו צמח וגדל מסביר במשהו את האהבה שמקרין גרובר על סביבתו – אהבה שהפכה אותו לכל כך יוצא דופן בבועה התקשורתית שלנו. קשה להבין למה ויתרו על האיש  הזה בערוץ 1. לפי הקריטריון הזה, נשיא המדינה שמעון פרס היה צריך לצאת מזמן לפנסיה,לא?                                                                                                                       

יורגו דלאראס: מופיע בישראל ומרוויח הון, יוצא וכופר בזכות קיומה בחוץ. ביוון משליכים עליו ביצים סרוחות (צילום: ויקימדיה)

וברדיו, ירון אנוש עדין הנפש מחטיף ליורגו דלאראס. דלאראס משמיץ את ישראל ויוצא ממנה עם 'בוחטה' של עשרות אלפי יורו, אבל למדינה אין כסף להשקיע בספורטאים שלנו

בתכנית שעת המנחה של ירון אנוש קול שישי ברשת ב', ביום שישי אחר הצהריים, תכנית המתנהלת על מי מנוחות באווירה תרבותית של דיונים על ספרים, על בעלי חיים, והרבה מוסיקה יוונית, לאחר דיון על מצבם העגום של הספורטאים הישראלים באולימפיאדה בעיקר משום שהמדינה זונחת ומפקירה אותם, העז ירון אנוש לתקוף את ראש עיריית ירושלים ואת ראש עיריית בת ים, דווקא בגלל זמר יווני. יורגו דלאראס.

אי אפשר להאשים את אנוש באי היכרות או בחוסר אהדה לתרבות היוונית, אלא שהזמנת דלאראס להופיע בבריכת השולטן בירושלים העבירה את אנוש על דעתו. הוא מתרעם על שראשי ערים בהן ירושלים ובת ים, מזמינים את דלאראס להופיע בישראל: "יורגו דלאראס, שהיה גדול זמרי יוון.. את האיש הזה, אני  לא משמיע לפחות שנתיים בתכניות שלי.." סיפר אנוש . זאת, לדבריו, בעקבות זאת שמיד לאחר שחזר דלאראס מהופעות בישראל ליוון, עם עשרות אלפי יורו בכיסיו, כספים שלדברי אנוש הבטיח דלאראס לתרום אך לא תרם אותם מעולם, הוא מיהר לחתום על עצומה פלשתינית האומרת שלא צריך לחגוג את יום העצמאות של ישראל. זה, כמובן, לא הפריע לשועי הארץ להזמינו שוב להופעות בישראל, גם לאחר שאמר שאינו מבין למה מדינה שסבלה מהפאשיזם הנאצי עושה אותו דבר לעם אחר: כך לדברי אנוש: "ובלי לחשוב על דעותי הפרטיות, כשאתה בא לעשות ממני עשרות אלפי יורו, לפחות תסתום את הפה. זה לא עניינך". ואז, הפנה אנוש שאלה לראש עיריית ירושלים (ניר ברקת), מה בדיוק מניע אותו להזמין את דלאראס להופיע בבריכת השולטן: "בהופעות שלו ביוון, לא נתנו לו לפתוח את הפה בגלל טענות שקריות על דברים שהוא עשה למען העם היווני" וכן, ביוון השליכו על דלאראס ביצים ו'מכל הבא ליד' בהופעותיו, ולירושלים, הוא מוזמן בכבוד מלכים.

1 Comment

  1. ישער
    5 באוגוסט 2012 @ 9:46

    כך יעשה לאיש שכִּיסוֹ, כּוֹסוֹ וכּעסוֹ , חד הם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן