Skip to content

המחאה השפיעה: הרווח הנקי של שופרסל ירד בחציון הראשון בכ-55%

שופרסל הרוויחה בחציון הראשון של השנה 74 מיליון שקל, בהשוואה ל-134 מיליון שקל רווח נקי בחציון המקביל אשתקד, אבל הצליחה לשמור כמעט על אותה הכנסה, שהסתכמה ב-5.709 מיליארד שקל, לעומת 5.812 מיליארד שקל בחציון המקביל אשתקד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחאה החברתית השפיעה על תוצאות שופרסל בחציון הראשון של השנה, בעיקר בגלל ההוזלות במוצרים שהיא מכרה. למרות ההוזלות הגדולות, ירדו הכנסותיה מעט מאוד, ב-1.8%, והסתכמו ב-5.709 מיליארד שקל, לעומת 5.812 מיליארד שקל בחציון המקביל אשתקד. לעומת זאת גרמו ההוזלות לירידה של כ-55% ברווח הנקי, שירד ל-74 מיליון שקל, בהשוואה ל-134 מיליון שקל רווח נקי בחציון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה בחציון הראשון השנה הסתכם 1.519 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.576 מיליארד שקל, ירידה של 57 מיליון שקל והרווח התפעולי בחציון הראשון של השנה הסתכם ב-170 מיליון שקל, ירידה של כ-63.2% בהשוואה ל-267 מיליון שקל רווח תפעולי בחציון המקביל אשתקד.

תוצאות הרבעון השני

הכנסות שופרסל ברבעון השני של השנה ירדו מעט ב-3.8% והסתכמו בכ-2.9 מיליארד שקל, לעומת כ-3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, אבל הרווח הנקי ירד ל-36 מיליון שקל, ירידה של 54% בהשוואה ל-79 מיליון שקל רווח נקי ברבעון השני של השנה ב-2011.

הרווח הגולמי בחברה ברבעון השני של השנה הסתכם ב-773 מיליון שקל, בהשוואה ל-809 מיליון שקל ברבעון השני של 2001 והרווח התפעולי ברבעון השני של השנה הסתכם ב-99 מיליון שקל, ירידה של כ-34% בהשוואה ל-149 מיליון שקל רווח תפעולי ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-50 מיליון שקל.

רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, אמר היום: "רשת שופרסל התאימה את פעילותה למציאות החברתית שנוצרה, אנו ממשיכים להיות קשובים לצרכנים ולהציע הוזלות אמיתיות. תוצאות שופרסל ברבעון השני מראות שינוי מגמה חיובי ועליה בשיעורי הרווחיות התפעולית לעומת הרבעונים האחרונים. השיפור הושג על יד הנהלת החברה בראשותו של איציק אברכהן, הודות למהלכי התייעלות רוחביים וחיזוק התשתיות האסטרטגיות. הגברת היקפי המכירות לצד המשך הרה ארגון ימשיכו להיות במרכז העשייה של החברה גם בחודשים הבאים".

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמר היום: "החברה התמקדה בחודשים האחרונים בשיפור תהליכים, ברה ארגון במטה ובהנהלה, בהתייעלות תפעולית ובחיזוק המנועים החשובים לצמיחת החברה.
תוצאות הרבעון מראות שינוי מגמה חיובי מאוד ואני מאמין שמגמה זו תימשך גם בעתיד.
החברה עשתה ככל יכולתה להימנע מעליית מחירים והציעה מבצעים אטרקטיביים ללקוחותיה, לחברי המועדון ולמחזיקי כרטיסי אשראי שופרסל.

"בחצי השנה האחרונה פתחנו סניפים חדשים וחשובים, כמו: דיל קריית שמונה ודיל ערד.
נוספו ארבעה סניפי אקספרס, סניף אחד אורגניק מרקט ושופרסל ישיר ממשיך לצמוח בקצב דו ספרתי. כמו כן, מועדון הלקוחות של שופרסל מונה מעל לכ- 1.5 מיליון לקוחות. לחברה כ- 430 אלף מחזיקי כרטיס אשראי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן