Skip to content

יקב כהנוב בגדרה נשרף כליל

שמונה שנות הפקת יין וכ-20,000 בקבוקי יין נכלו בשריפה, שפרצה מהחורשה סמוך ליקב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תמונות ההרס של יקב כהנוב, צילום: פייסבוק משפחת כהנוב
תמונות ההרס של יקב כהנוב, צילום: פייסבוק משפחת כהנוב

בשריפה שפרצה ביום שישי האחרון (03.08.12), עלה באש יקב הבוטיק המשפחתי כהנוב, בבעלותם של מרים ואבי כהנוב מגדרה. האש פרצה בחורשה הסמוכה למחסן בו נשמרים בקבוקי היין,  מאחורי המבנה הישן של המשטרה הבריטית שבכניסה הצפונית לגדרה, אולם עד שהגיעו כוחות כיבוי האש למקום השריפה, האש התרחבה והגיעה למחסנים, תוך שהיא מכלה את ציוד הפקת היין וכ-20,000 בקבוקים. האש התפשטה למבנה הסמוך, והשמידה גם את מיכלי הנירוסטה והחביות. לדעת חוקרי שריפה של מכבי האש, אם כי טרם פורסם דו"ח החקירה הסופי, צעירים עישנו נרגילה בחורשה הסמוכה לגדרה, וגחלים שנותרו באיזור גרמו לאש.

משפחת כהנוב היא דור שלישי למשפחת כורמים. אליעזר כהנוב, סב המשפחה הגיע מאירופה לגדרה כחלוץ בראשית המאה העשרים ונטע את כרמו הראשון. כיום, הכרמים של המשפחה נחשבים בין הטובים בארץ. ככורמים, משווקת המשפחה כ-500 טון ענבי יין ליקבים בארץ.

​היקב עצמו הוקם בשנת 2004, וייצר בהיקף קטן שמגיע למספר אלפי בקבוקים בשנה. ייחודו של היקב בהיותו ממוקם בלב הכרמים שבבעלות המשפחה. יינות היקב מופקים מענבי קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו.

מרלו רזרב 2006 של יקב כהנוב זכה בתואר היין הטוב ביותר בקטגוריית היינות האדומים של תחרות היינות הבינלאומית למרכז אירופה Muvina 2009.

המשפחה הצהירה כי אף על שיברון הלב, הם יקימו את מפעל חייהם מחדש.

תמנות ההרס של יקב כהנוב, צילום: פייסבוק משפחת כהנוב
תמנות ההרס של יקב כהנוב, צילום: פייסבוק משפחת כהנוב
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן