Skip to content

הצבא המצרי מכניס מטוסי קרב לסיני לראשונה מאז הסכם השלום

נשיא מצרים נחת באל עריש לפקח מקרוב על חקירת הפיגוע. במצרים גוברים הקולות לסגור את המעברים החופשיים לעזה. "אם יוכח כי החמאס עומד מאחורי ההתקפה הרצחנית, הוא ישלם מחיר כבד", אומרים בקהיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מורסי (צילום מהטלוויזיה המצרית)
הגיע לפקח מקרוב על החקירה. מורסי (צילום מהטלוויזיה המצרית)

צבא מצרים פרסם היום בצהריים הודעה, לפיה חוליית הטרור שתקפה את החיילים המצרים כללה 35 פעילים חמושים. לפי ההודעה: "אותה חולייה קיבלה סיוע מרצועת עזה, כשבמקביל למתקפה שיגרו חמושים מהרצועה רקטות לעבר איזור מעבר כרם שלום".

בשעות אחר הצהריים נחת נשיא מצרים מוחמד מורסי בשדה התעופה אל עריש כדי לפקח מקרוב אחרי חקירת הפיגוע. אל מורסי מתלווים גם שר ההגנה וראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, הרמטכ"ל סאמי ענאן ושר הפנים אחמד גמאל א-דין. עם הגיעם לסיני, עשו מורסי ומלוויו את דרכם לרפיח המצרית, שם אירע אתמול הפיגוע.

בעקבות הפיגוע הגיעו כוחות צבא מצרים לאזור רפיח המצרית והתפרסו סביבה. גורמי ביטחון מצריים צוטטו היום באמרם, כי יצרו קשר עם ממשלת חמאס בדרישה שיסגרו את מנהרות ההברחה המחברות בין עזה לסיני ושלא יאפשרו מעבר של פלסטינים לסיני דרכן. נודע כי ישראל אפשרה לצבא המצרי – לראשונה מאז הסכמי השלום – להכניס לחצי האי סיני מטוסי קרב שיעזרו בחיסול קיני הטרור ולכידת מבצעי הפיגוע וגורמים נוספים ששיתפו פעולה עם המפגעים.

אותם גורמים צבאיים בצבא המצרי מסרו הבוקר, כי בקרוב תישלח עוד תגבורת אווירית לשדה התעופה באל עריש, הסמוכה לעזה. עוד נמסר, כי הכוננות בחצי האי סיני היא הגבוהה ביותר שהוכרזה אי פעם. לפי ידיעות בסוכנויות הזרות, המצרים שלחו, בין השאר, שתי ספינות הנושאות על גבן מסוקי קרב לחוף הצפוני של חצי האי.

דובר צבא מצרים פרסם היום, כי "חוליית המפגעים מנתה 35 איש וקיבלה סיוע מרצועת עזה כשבמקביל למתקפה שיגרו חמושים מרצועת עזה רקטות לעבר אזור מעבר כרם שלום", הדובר הוסיף בהודעה, כי "מי שביצע את המתקפה אתמול הם אויבי המולדת. אנו מבטיחים לעם המצרי להביס את מי שינסה לפגוע בנו".

 ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום, בעת סיורו בכרם שלום, כי "ברור שלמצרים ולישראל יש אינטרס משותף בשמירה על השלום, אבל ברור לישראל שהביטחון מוטל על כתפיה". ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, אמר היום: "עד עכשיו אין מספיק מידע בנוגע למבצעי הפיגוע", והבהיר כי בקרוב מאוד "תהיה תגובה". בתום פגישה שקיים עם מספר שרים אמר קנדיל: "יהיה עונש צודק על מות השהידים של המולדת, שנהרגו בחודש הרמדאן. נסגור חשבון עם הפחדנים שביצעו את הפיגוע".

סרטון של חיל האוויר על הפגיעה ברכבים שחדרו אתמול בכרם שלום:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן