Skip to content

מעריב מגדיר מחדש צלמי עיתונות: "הם לא עיתונאים"

מעריב מגלה יצירתיות ראויה לציון בכל מה שקשור לזכויות עובדים. בעימות משפטי סביב פיטורי עיתונאים טען העיתון כי צלמים אינם שייכים לליבת מקצוע העיתונאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיון שהתקיים היום בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נדונה עתירת העיתונאים וההסתדרות נגד מעריב, לאחר שמעריב זימן לשימועי פיטורים שורת עיתונאים ובכללם צלמים. במגמה להצר את רגלי העתירה, טענה תמר רגב, סמנכ"ל משאבי אנוש במעריב כי "לגבי צלמים, מהלימוד שלי מה עיתונאי ומה הוא עושה קשה לי לשים אותו בקטגוריה של עיתונאים, ולכן גם הצלמים וגם הגרפיקאים צריכים לשבת במעגל תומך והכי טוב בפילוח הזה זה עובדי מנהלה. זה נכון גם לגבי מגיהים ומפיקים". רגב אמרה עוד  "לא הייתי קוראת להם (לצלמים) עובדי מנהלה כי זה לא מתאר את עבודתם החשובה. אני חושבת שסביב ליבת העשייה העיתונאית קיימים גורמים שתומכים מקצועית ואדמיניסטרטיבית.. אני יודעת שצלם יוצא לשטח כמו עיתונאי. אני לא רוצה להגדיר אותו בתוך מנהלה כי אני יודעת שהוא עושה עבודה חשובה בתחום העיתונאי. עם זאת,  צלם לא מתלווה לכתב בשטח במקרים רבים אלא עושה פעולת תמיכה ולכן הוא לא שייך לעבודת הליבה העיתונאית", אמרה רגב.

בתגובה נמסר מאיגוד העיתונאים כי "הנהלת מעריב ממשיכה לנסות ולסכל התארגנות עובדים, והטענה התמוהה לפיה צלמים אינם עיתונאים רק מוכיחה זאת. צלמי העיתונות – במעריב ובכלל – נמצאים בחזית העשייה העיתונאית, לעתים גם תוך סיכון חייהם, וכל ניסיון לסווגם כתומכי עיתונות או עובדי מנהלה מופרך מן היסוד. אנו מקווים כי העיתון ינהג באחריות המתבקשת ובכבוד כלפי העיתונאים העובדים בו ויאפשר להם להתאגד בצורה נאותה".

בית הדין לעבודה יקבל עד סוף חודש אוגוסט את סיכומי הצדדים בטרם יקבל את החלטתו בעתירה.

 

2 Comments

  1. ליאת מנדל
    7 באוגוסט 2012 @ 9:29

    תמר יקרה. אולי מהמקום שלך כסמנכ"לית משאבי אנוש אי אפשר לשפוט צלם.
    לא נעים לי לשמוע שבמעריב מפטרים. אבל אני לא מסכימה איתך בכלל!
    אני התחלתי את הקריירה שלי כצלמת עיתונאית.במקומון ולאחר מכן גם צלמתי בארצי.
    אני הייתי צלמת עיתונות שש שנים כאשר חלק מהידיעות נבנו מהסיקור אירוע שלי. כלומר הכתב היה בנייד ואני הייתי מעבירה את המידע על מנת שיהיה לו נתונים וחומר לכתיבה.זאת אומרת שלפעמים אפילו הכתב לא היה בשטח ורק אני כצלמת סיקרתי+צילמתי. ובמקרה העיתון הראשון שעבדתי בו היה מעריב.
    היום אני כבר לא צלמת עיתונות מבחירה. אבל קשה לי לקרוא את ההצהרה שלך.מי נתן לך את הסמכות לקבוע?
    בתקופה שעבדתי באגודת העתונאים. תרמתי לאגודה ועזרתי לבניית האתר של אגודת העיתונאים, הייתי דוברת האגודה, והכל בהתנדבות. כצלמת הייתי פעילה מהרמה המקצועית שלי כצלמת עד פרוט המקרה לכתב.
    מי שעובד בעיתון כצלם יכול להרגיש את הרוח ההתנדבותית, התשלום לעומת העבודה שצלם עיתונות צריך להרוויח.
    לא ייתכן שתתנערו מהצלמים. הרי צלם נותן את הטון לכתבה.
    אני רק מבקשת ממך דבר אחד. הסקת מסקנות על בסיס השערות לא מתאים כאשר ישנם צלמים שנאמנים לעיתון.
    אנא בדקי את הנושא לפני הכרעת הדין.
    תודה.ליאת

  2. ישער
    7 באוגוסט 2012 @ 9:21

    טענה מגוחכת.
    הצלם יוצא לשטח ומצלם . הוא לא יכול להביא תמונות אם הוא לא נמצא במקום האירוע.
    העיתונאי נשאר לעיתים בבית או במשרד ומוסר דיווח על סמך מידע שקיבל, הנתמך בתמונות של הצלם שהיה במקום.
    כך, שהצלם בעצם הוא יותר עיתונאי מה"עיתונאי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן