Skip to content

הצבא המצרי תקף חמושים בסיני. לפחות 20 מחבלים נהרגו

התקשורת המצרית מדווחת, כי הצבא המצרי ירה טילים לעבר חמושים באיזור אל עריש. לפני כן דווח על חמושים שתקפו עמדות של הצבא המצרי סמוך לעיר. זהו שימוש ראשון בהפגזות וירי מהאוויר בסיני מאז 1973
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חילופי אש עזים נערכו הלילה בין חמושים לצבא המצרי באיזור אל עריש. על פי דיווחי התקשורת המצריים, קצת אחרי שלוש לפנות בוקר (רביעי) תקף הצבא המצרי ריכוז של מחבלים ליד א-שייח זוויד. נהרגו לפחות 20 מחבלים הלילה ונפצעו שישה נוספים, ביניהם קצין מצרי, שני חיילים, שני שוטרים ואזרח. הצבא שיגר טילים ממסוקים לעבר חמושים זמן קצר לאחר שהותקפו שלושה מחסומים ביטחוניים, אותם הקים הצבא כחמישים קילומטר מגבול ישראל עם רצועת עזה. לראשונה מאז 1973, נעשה שימוש בהפגזות וירי מהאוויר בחצי האי סיני.

 נגמ"שים בכניסה לרפיח (צילום מתוך "אל אהארם")
נגמ"שים בכניסה לרפיח המצרית (צילום מתוך "אל אהארם")

אתמול (שלישי) הודה גם ראש מנגנון המודיעין המצרי, גנרל מוראד מואפי, כי  הייתה לו התרעה מוקדמת לפיה גורמי טרור מתכננים לבצע פיגוע ברפיח המצרית. "היה בידנו מידע מדויק ומפורט", הוא צוטט בתגובה לתקשורת, "אבל לא העלנו על דעתנו שמוסלמי ירצח את אחיו המוסלמי בשעת ארוחת שבירת הצום ברמדאן".

השבוע דווח, כי ישראל אפשרה לצבא המצרי – לראשונה מאז הסכמי השלום – להכניס לחצי האי סיני מטוסי קרב שיעזרו בחיסול קיני הטרור ולכידת מבצעי הפיגוע וגורמים נוספים ששיתפו פעולה עם המפגעים. לפי סוכנויות הידיעות, נעשה הלילה שימוש גם במסוקי תקיפה.

בתחילה דווח, כי הלילה נפתחה אש כבדה לעבר שלושה מחסומים בכניסה לאל עריש, ביניהם מחסום בטחוני הסמוך למכללה לחקלאות באל עריש. מוצב א-ריס בכניסה לעיר ומוצב אל-מזרעה שבדרומה. חילופי האש העזים התמקדו גם בכניסה המזרחית לאל עריש.

משוריין מצרי שנחטף בידי חמושים נפגע ע"י צה"ל במהלך ניסיון חדירה ליד כרם שלום (צילום: דו"צ)
המשוריין המצרי שנחטף בידי חמושים נופגע ע"י צה"ל במהלך החדירה ליד כרם שלום (צילום: דו"צ)

אמש הפגינו כשלוש מאות איש באל עריש בקריאה למגר את הטרור והפשע בחצי האי, שהפך למעוזם של גורמי טרור מאז הפלתו של חוסני מובארק מהשלטון. על פי התקשורת המצרית, העלו מנגנוני הביטחון המצרי את רמת הכוננות לרמה מרבית וסיורים תכופים נערכים בצפון סיני במיוחד בערים  אל עריש, א-שיח' זוויד ורפיח המצרית. עוד נודע, כי קבוצת חמושים ניסתה לחטוף משאית בטון בסמוך למפעלי הבטון באל-עריש ונתקלה באש כבדה.

נפגעי ההתקפה ליד גבול ישראל נלקחים באמבולנסים מצריים
נפגעי ההתקפה ליד גבול ישראל נלקחים באמבולנסים מצריים

האירועים החלו בעקבות מתקפת הטרור בראשון בערב, בה נהרגו 16 חיילים מצריים במתקפת חמושים. חוליה של כ-35 מחבלים תקפה מצב מצרי סמוך לגבול ישראל עזה, חטפה משאית שהכילה מאות טונות של חומר נפץ ונגמ"ש מצרי. המשאית התפוצצה בשטח מצרים על גדר הגבול, ואילו הנגמ"ש הצליח לחדור לשטח ישראל, נורה ופוצץ על ידי צה"ל כשני קילומטר בתוך ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן