Skip to content

נער בן 15 נהרג אתמול בהתמוטטות עמוד כדורסל

משטרת ישראל ומשרד העבודה פתחו בחקירה. נערים מבית הספר טוענים כי הסלים במגרש ישנים וחורקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלון רונן, נער בן 15, נהרג ביום שלישי בעת משחק כדורסל בבית הספר "אביב" בשכונת רמת אביב שבצפון ת"א. הנער נתלה על הסל במהלך המשחק, כשלפתע התמוטט העמוד על הנער ופגע בראשו. הנער איבד את הכרתו ומצבו הוגדר אנוש. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, אך מאוחר יותר נקבע מותו.

משטרת ישראל ומשרד העבודה פתחו בחקירה במטרה לברר כיצד סל שאמור להיות מקובע ויציב יקרוס כך, והאם יש כאן רשלנות של אחד מהגופים האחראיים לאחזקת המגרש.

נערים מבית הספר סיפרו אתמול, כי זהו נוהג מקובל שבמהלך משחק כדורסל נתלים השחקנים על הסלים. לדבריהם, עמודי הסלים בבית הספר ישנים וחורקים. מפקד מרחב ירקון, תנ"צ יורם אוחיון, הנחה את מפקד תחנת צפון תל אביב, סנ"צ חיים זרגרוב, להתחיל בחקירה מיידית. במקביל לכך פתחו גורמי חקירה במשרד העבודה לבדוק את האירוע.

משטרת ישראל תזמן היום את גורמי האחזקה והאכיפה מעיריית תל אביב, כמו משרד מהנדס העיר והקבלן שבנה את המגרש. מעיריית תל-אביב-יפו נמסר: "אנחנו כואבים את מותו של הנער וממתינים לבירור נסיבות המקרה. צוות עירוני נשלח לשטח. במקביל, הונחו שירותי הרווחה לסייע למשפחה וללוות אותה ככל שיידרש".  ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הורה לסגור את כל מגרשי הספורט בבתי הספר בעיר עד לביצוע בדיקת בטיחות על ידי מומחים. הוא גם הורה על הקמת צוות בדיקה חיצוני של מומחי בטיחות לבחינת נוהלי הבטיחות במערכת החינוך. יש לציין כי האחריות על תקינותם של מתקני ספורט בעיר מוטלת על העיריות והרשויות המקומיות.

הנחיות מכון התקנים לגבי מתקני כדורסל:

בעקבות האסון שאירע אמש, מומחי מכון התקנים הישראלי מבקשים לתדרך את המשתמשים כיצד להימנע משימוש במתקן כדורסל שאינו תקין:

  • יש לוודא עם הנהלת בית הספר או הרשות המקומית כי המתקן נבדק, על בסיס שנתי, בהתאמה לתקן הישראלי.

יש לציין כי קיים תקן ישראלי ת"י 5515, חלק 1 "ציוד ספורט: ציוד כדורסל – דרישות תפקוד ובטיחות ושיטות בדיקה". מעמד של תקן זה אינו מחייב, אולם קיים חוזר של משרד החינוך המורה לבצע בדיקות על פי תקן זה.

  • יש להסתכל על המתקן ולנסות להבחין אם הוא מתוחזק ברמה נאותה:

1.    בסיס המתקן – לבדוק אם קיימים סדקים בבטון אליו מחובר המתקן.
2.    עמוד המתקן- לבדוק אם בעמוד הברזל יש נגעי חלודה או ריקבון.
3.    לוח המתקן – לבדוק אם הוא סדוק.
4.    טבעת המתקן – לוודא שאין בה סימני חלודה, שברים, חלקים חדים או בולטים שבהם יכולות להילכד אצבעות המשחקים.

  • יש לשים לב אם מיקום מתקן הכדורסל נמצא במקום של היקוות מים כגון: קרבה לים, דשא המושקה על בסיס קבוע או לחות מוגברת. במקרה זה יש לבדוק את המתקן לעתים תכופות יותר, בשל הבליה המואצת מהלחות.

אם נמצא אחד מן הליקויים, יש לאסור על המשתמשים לשחק שם ולהתריע בפני הנהלת בית הספר או הרשות המקומית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן