Skip to content

ייצוגית נגד פאב "ברקפסט" בטענה להפרה בוטה של החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים

בתביעה נטען, כי לא רק שאין הפרדה במועדון בין אזור ללא עישון לאזור עישון, ולא רק שאין שלט האוסר על עישון, אלא במקום קיים שלט "מותר לעשן" ועל השולחנות אף מונחות מאפרות, בניגוד מוחלט להוראות הדין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פאב-מועדון "ברקפסט" מפר הפרה חמורה, בוטה ויום יומית של הוראות החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים, נטען בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התביעה, בהיקף מוערך של 50 מיליון שקל, הוגשה ב-2 באוגוסט.

לטענת התובעת, עו"ד סיגל לביא אלבז, "ברקפסט", הממוקם ברחוב רוטשילד בתל אביב, מפר את הוראות הדין באופן גס ובוטה שאינו נתפס, ולא רק שאין הפרדה במועדון בין אזור ללא עישון ואזור עישון, ולא רק שאין שלט האוסר על עישון, אלא במקום קיים שלט "מותר לעשן" ועל השולחנות אף מונחות מאפרות, בניגוד מוחלט להוראות הדין. אלבז טוענת, כי הפאב חושף את ציבור לקוחותיו לסיכונים ולנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מעישון כפוי.

בתביעה נאמר, כי מדובר בעישון מסיבי, כולל סיגרים, ומסך עשן אופף כל חלקה במקום, ולא זו בלבד שהפאב אינה עושה דבר או חצי דבר על מנת למגר את תופעת העישון, אלא גם עובדיו נוהגים בעצמם לעשן במקום.

לטענת אלבז, באמצעות עו"ד חגית חופי, במהלך שהותה במועדון, עת פנתה למלצרית על מנת שתורה למעשנים במקום לחדול מעישון, טענה האחרונה כי היא אינה רשאית לעשות כן לנוכח השילוט במקום המתיר ללקוחות לעשן בכל פינות המקום. נוכח זאת, עזבה אלבז יחד עם בן זוגה את המקום כעבור זמן קצר של שהייה במקום בליווי רגשות כעס ותסכול.

אלבז מבקשת לייצג את לקוחות ה"ברקפסט", שאינם מעשנים ואשר נחשפו שלא מרצונם לעשן סיגריות בעת שהותם בשטחי המועדון, וזאת בתקופה החל מנובמבר 2007 (מועד כניסתו לתוקף של תיקון מספר 2 לחוק למניעת עישון המטיל על מחזיק מקום ציבורי חובה למנוע עישון בשטחו) ועד למועד הגשת התביעה ועד בכלל.

הסעד אותו מתבקש בית המשפט לפסוק לחברי הקבוצה הינו פיצוי בסך 500 שקל לכל תובע ולחלופין, במידה שיהיה קושי באיתור חברי הקבוצה – מבוקש סעד לטובת הציבור.

[related-posts title="ידיעות נוספות מעיתון פקספוד"]

לדברי אלבז, אין ספק בכלל כי כיום המגמה בפסיקה הינה להכיר בכלי התביעה הייצוגית על מנת למגר את תופעת העישון, ובמקרה הנדון לא תיתכן מחלוקת כי "ברקפסט" פגע באוטונומיה של הרצון של חברי הקבוצה המיוצגת, שמספרם מוערך באלפים רבים בהתחשב בכך, שמדובר בפאב שהינו בין המבוקשים בעיר.

אלבז מעריכה את מספרם של חברי הקבוצה המיוצגת, עד לקבלת הפרטים המלאים מידי "ברקפסט", בכ-100 אלף איש אשר נחשפו לעשן סיגריות לא רצוי, ואת נזקם הלא ממוני המצרפי בשלב זה בכ-50 מיליון שקל.

מ"ברקפסט" נמסר: "טרם קיבלנו את התביעה. נגיב לכשתתקבל".

* הידיעה פורסמה ב-08 באוגוסט ב"פקספוד" – עיתון למקבלי החלטות בענף המזון והמשקאות, [email protected]
 התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן