Skip to content

האחריות על מקלטים משותפים תוטל על הרשויות המקומיות

ח"כ אריה אלדד, שהתנגד לתיקון לחוק הג"א: "למרות שהאיומים על העורף רק הולכים ומחריפים, נראה כי בחקיקה בנושא אנחנו רק הולכים אחורה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחריות הפיקוח על המקלטים המשותפים תהיה בידי הרשות המקומית  ולא תחול על המדינה או פיקוד העורף. זאת, על פי תיקון לחוק הג"א, שאושר היום בוועדת החוץ והביטחון לקראת קריאה שנייה ושלישית במליאה.

ח"כ אלדד (צילום: אתר הכנסת)
הפקרות. ח"כ אלדד (צילום: אתר הכנסת)

עם זאת, עפ"י הצעת החוק שאושרה, ההחלטה האם אכן לממש את הפיקוח ובמקרה הצורך גם להטיל קנסות, בגובה של יותר מ-700 שקל – תישאר בידי הרשות המקומית, שאיננה מחויבת לממש אחריות זו.

תמכו בתיקון להצעת החוק יו"ר הוועדה לבחינת מוכנות העורף מצבי חירום, ח"כ זאב ביילסקי (קדימה) וכן ח"כ ניסים זאב (ש"ס). התנגד להצעת החוק ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי). ח"כ אלדד אמר, כי "למרות שהאיומים על העורף רק הולכים ומחריפים, ניראה כי בחקיקה בנושא אנחנו רק הולכים אחורה." עוד אמר אלדד, כי "התיקון לחוק הוא בגדר הפקרות מוחלטת והמצב שערורייתי".

יו"ר הוועדה, ח"כ ביילסקי, אמר בסיכום הדיון: "הלוואי והייתי יכול לכפות על הרשות המקומית לפעול, אך באין תקציב ראוי הניתן לרשות, הדבר בלתי אפשרי". ח"כ ביילסקי אמר עוד, כי הוועדה אישרה בעצם את ההסכמה אליה הגיעו פיקוד העורף והשלטון המקומי בדבר האחריות לאחזקת המקלטים. ח״כ ביילסקי  אמר עוד, כי הוא יעשה מאמץ להשיג תקציבים נוספים, "שיאפשרו לשלטון המקומי לקבל אחריות על מצבם של 107 אלף מקלטים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן