Skip to content

הטלוויזיה הסורית: "הצבא הרג את רוב המורדים בחאלב"

צבא סוריה טוען כי הרג את רוב המורדים ברובע סאלח א-דין שבחאלב, ומנגד מדווחים כי המורדים עדיין שולטים ברובע. איראן מכנסת ועידה דיפלומטית ל"יישוב המחלוקות" בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
דיווחים סותרים מחאלב
דיווחים סותרים מחאלב

אתמול (ד') תקפו כוחות צבא סוריה, בהם כוחות קרקע, את מעוזי המורדים בחאלב, במאמץ לסלק אותם מאזורי העיר שעליהם הם השתלטו לפני שלושה שבועות. כך מדווח ה-BBC.

הנשיא אסד מוכרח לנצח בקרב על חאלב כדי לבסס מחדש את שלטונו במדינה, אלא שהסטת כוחות למתקפה איפשרה למורדים להשתלט על אזורים נרחבים בצפון המדינה.

מחאלב שבסוריה מגיעים דיווחים סותרים. כתבים שהגיעו לעיר מדווחים על היעלמות נקודות ביקורת שהיו מאוישות על ידי מורדים. כמו כן, הטלוויזיה הרשמית הסורית  טוענת שהצבא חדר לרובע סלאח א-דין, הרג את רוב המורדים שם, ונכנס לרבעים אחרים של העיר.

דובר המורדים, לעומת זאת, מכחיש שכוחות אסד השתלטו על הכניסה הדרומית לעיר: "כוחות צבא סוריה ממוקמים בצד אחד של סלאח א-דין, אך הם לא נכנסו וההתנגשויות נמשכות". מפקד בצבא המורדים אמר שאחרי הגעת תגבורת ובה 700 לוחמים לערך, הנחיתו כוחותיו מתקפת נגד: "במשך שעה וחצי הנחית צבא סוריה החופשית מתקפת נגד, וכבש מחדש שלושה מתוך חמשת הרחובות שכבשו כוחות המשטר".

כתב הגרדיאן, מרטין צ'ולוב, כתב מסר בטוויטר מרובע סלאח א-דין שבחאלב: "הייתי אחר הצהריים ברובע סלאח א-דין. שום כוחות משטר בפנים. קווי החזית לא השתנו. הרבה הפגזות ומסוקים".

מעצמות המערב, טורקיה ומדינות ערב הסוניות, למרות תמיכתן במורדים, עודן נמנעות ממעורבות צבאית. רוסיה ממשיכה לתמוך באסד במועצת הביטחון, ואיראן מנסה לחזק את מעמדה בעזרת כל בעל ברית שהיא יכולה לגייס בעולם הערבי, שרבים בו רואים באיראן, מדינה שיעית לא-ערבית, איום.

בניסיון להרחיב את התמיכה הדיפלומטית בנשיא אסד, טהרן מכנסת היום ועידת שרי חוץ מתריסר מדינות, אך לא ידוע מי יהיו הנוכחים בה. הניסיון הדיפלומטי של איראן להתערב במשבר מעורר חששות כבדים במדינות המערב.

נשיא איראן, מחמוד אחמדינז'אד, תיאר את פגישת תריסר המדינות האלמוניות כהזדמנות: "להחליף התנגשויות צבאיות בגישה פוליטית מקומית ליישוב המחלוקות." המדינות המשתתפות יפגינו "עמדה נכוחה ומציאותית," על המשבר הסורי, אמר השבוע דיפלומט איראני. ואילו דיפלומט אמריקני המוצב בטהרן אמר השבוע: "תמיכת הרפובליקה האסלאמית במשטר אסד מתיישבת בקושי עם ניסיון אמיתי להשכנת שלום בין הצדדים, היא מראה ש'נגמרים לאיראן הרעיונות'".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן