Skip to content

קניה תגיש מועמדות לאירוח המשחקים האולימפיים ב-2024

נשיא קניה, ראילה אודינגה: הגיעה השעה לאירוח המשחקים על ידי מדינה מאפריקה שמדרום לסהרה - ואירוח כזה יעניק לקניה דחיפה פסיכולוגית וישדרג את תשתיותיה. מועמדות ניירובי תיתקל בכמה יריבות קשות ממרוקו, ארה"ב, ארגנטינה, מצרים ודרום אפריקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הגיעה זמנה של אפריקה. ראילה אודינגה (מקור תמונה: ויקיפדיה).

קניה מבקשת להיות המדינה האפריקנית הראשונה שתארח משחקים אולימפיים, וכבר הודיעה על כוונתה להגיש את מועמדותה לוועד האולימפי הבינלאומי. על כך מסר ראש ממשלתה של קניה, ראילה אודינגה, השוהה בימים אלה בלונדון.

אודינגה הצהיר, כי הגיעה שעתה של אפריקה שמדרום לסהרה לארח את המשחקים האולימפיים. השוווי הכולל של כלכלת האזור נאמד בכטריליון דולר וכלכלנים צופים לו נסיקה כלכלית במהלך העשור הבא. לדבריו, הכלכלה הקנייתית מובילה את האזור כולו, ואירוח המשחקים על ידיה יעניק לה דחיפה פסיכולוגית, כמו גם תועלת עצומה שתנבע מהשקעה בתשתיות.

אודינגה הוסיף, כי קניה הציעה כבר ב-1968 לארח את המשחקים האולימפיים, ושהרעיון להגיש מועמדות הועלה שוב ב-2004, אך נדחה בשל ביקורת תקשורתית.

"זו הרוח שאנחנו צריכים לשחזר", הוסיף אודינגה, "אנחנו צריכים להחזיר את האמון ולומר שאנחנו יכולים לעשות את זה. יש צורך להעיף מבט למקום בו היינו ואל המקום אליו אנו רוצים ללכת, משום שאנו נסחפים כבר זמן רב". המשפט האחרון נתפס בקרב רבים כביקורת על משטרו האוטוקרטי של דניאל אראפ מוי, שקדם לאודינגה ונתפס כיום כשלטון שקפא על שמריו ולא הוביל את המדינה להתקדמות בקצב הרצוי לה. כשנשאל כיצד ימכור לציבור בארצו את האירוח, שההשקעה המינימאלית בו מוערכת ב-15 מיליארד דולר, השיב כי יציג דוגמאות של ערים שהאירוח הזניק את כלכלתן והביא לתחייתן המחודשת כטוקיו, אטלנטה, מכסיקו סיטי וסיאול.

יקדם בברכה מועמדות אפריקנית. ז'אק רוג (מקור תמונה: ויקיפדיה).

אודינגה, העומד בראש ממשלה שהוקמה לאחר בחירות אלימוות במיוחד ב-2007, נהנה בימים אלה מפופולאריות גבוהה ומוביל בסקרי דעת הקהל לקראת הבחירות הבאות במרץ 2013. שני יריביו העיקריים, שאחד מהם הוא בנו של מייסד קניה ומנהיגה הראשון, ג'ומו קניאטה, מבוקשים על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג בחשד לפשעי מלחמה, אך החליטו להמשיך במירוץ.

הוועד האולימפי הבינלאומי עשוי לקדם בברכה התמודדות קניאתית על אירוח משחקי 2024, אבל מועמדות כזו צפויה להיתקל בלא מעט מכשולים. שתי ערים אמריקניות, ניו יורק וסן פרנסיסקו, צפויות אף הן להתמודד על האירוח. יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי, ז'אק רוג, כבר הודיע כי יקדם בברכה הצעה אפריקנית לאירוח המשחקים, אבל גם העיר דרבן שבדרום אפריקה רואה עצמה כמתמודדת. מדינות נוספות השואפות לזכות בפרויקט הענק הזה הן ארגנטינה, מרוקו ומצרים.

קניה עצמה היא מעצמה ספוטריבית במונחים אפריקניים, בעיקר בתחום הריצות הבינוניות והארוכות. הרץ דייוויד לקוטה רודישה זכה בזהב בריצת 800 מטרים, תוך שהוא משפר את השיא העולמי שלו עצמו. עמיתו, אזקיאל קמבוי, זכה בלונדון במדליית זהב בריצת 3000 מטרים מכשולים. עם תקוות לזכייה בריצת המרתון, קניה ממצבת עצמה במדינה האפריקנית המצליחה ביותר במשחקים הללו, לצד דרום אפריקה.

הוועד האולימפי הבינלאומי טרם הכריע לגבי אירוח משחקי 2020. הערים שנותרו כמתמודדות הסופיות הן איסטנבול, טוקיו ומדריד.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן