Skip to content

ראש אכ"א: צה"ל יידע לגייס חרדים ככל שיידרש

ראש אכ"א כתבה עוד, בתשובה למכתב ששיגרו ראשי הפורום לשוויון בנטל: "תרומתם של החיילים החרדים המשרתים בצה"ל ניכרת וחשובה; נמשיך לשלבם בשירות, תוך שמירה על אמונתם ואורח חייהם; שירות החרדים יבוצע במקביל לשמירה על ממלכתיותו של צה"ל כצבא העם במדינה דמוקרטית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"צה"ל חסר אלפי חיילים והוא יידע לגייס היקף חרדים ככל שיידרש". כך כתבה ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, לראשי הפורום לשוויון בנטל. דבריה של ראש אכ"א נכתבו בתשובה למכתב ששיגרו ראשי הפורום אליה – ובו ביקשו את תגובתה הרשמית לשאלה האם צה"ל מעוניין בגיוס חרדים לצבא.

 וזה נוסח תשובתה המלא, של ראש אכ"א, לראשי הפורום לשוויון בנטל:

"מדיניותנו בתחום גיוס החרדים מבוססת על ארבעה עקרונות מרכזיים: א) צה"ל חסר אלפי חיילים והוא יידע לגייס היקף חרדים ככל שיידרש; ב) תרומתם של החיילים החרדים המשרתים בצה"ל – ניכרת וחשובה; ג) נמשיך לשלבם בשירות, תוך שמירה על אמונתם ואורח חייהם; ד) שירות החרדים יבוצע במקביל לשמירה על ממלכתיותו של צה"ל כצבא העם במדינה דמוקרטית".

עוד כתבה ראש אכ"א בתשובה לפניית ראשי הפורום: "בשנים האחרונות חיזק צה"ל משמעותית את המאמץ לגיוס חרדים לשירותיו. צה"ל פועל מתוך הכרת החשיבות בשמירת אופיו ומהותו של צה"ל כצבא העם, בו יכולים לשרת בני המגזרים השונים בחברה הישראלית. גיוס החרדים יבוצע תוך הקפדה על עקרונות אורח החיים של החרדי המתגייס על כל מרכיביו הייחודיים, תוך יצירת מסלולים המקנים הכשרה מקצועית.

טירונים בנח"ל החרדי (צילומים: אהרון שטיינמץ, עמותת נצח יהודה)
טירונים בנח"ל החרדי (צילומים: אהרון שטיינמץ, עמותת נצח יהודה)

"במרכז מאמץ זה עומד מאז שנת 2007 פרויקט שילוב החרדים – שח"ר. פרויקט זה הצטרף למסלול ותיק שהחל בשנת 1999- גדוד "נצח יהודה". כ-5,000 חרדים התגייסו לצה"ל בעשור האחרון, כאשר רק בשנה האחרונה עמד מספרם של כ-1,200 מתגייסים. אנו פועלים בהתאם להחלטת הממשלה, לפיה עד שנת 2015 יעמוד מספר המתגייסים החרדים על 2,400 בשנה.

"השירות הצבאי מהווה מקפצה לחיים האזרחיים, וכך גם שירות החרדים בצה"ל. החרדים המשרתים בצה"ל רוכשים מקצוע לחיים, בו יוכלו לעסוק גם לאחר שחרורם מצה"ל. נתונים שרוכזו באחרונה מעידים שמעל ל-85% מבוגרי השירות הצבאי החרדי הצליחו להשתלב בשוק העבודה האזרחי".

[related-posts]

במכתב ששלחו היום ראשי הפורום לפעיליהם באמצעות הדואר האלקטרוני אומרים ראשי הפורום, כי ימשיכו לעמוד על המשמר, כדי שיושג היעד של שוויון בנטל: "אנו ממשיכים לפעול  בכל דרך אפשרית, על מנת להבהיר לראש הממשלה ולאנשי הצבא, שעתה חוק אחד חל על כולם ועליהם ליישמו לאלתר! מאחר ואנו לא סומכים על חברי הכנסת והשרים, אנו פועלים בשטח, עם ארגונים מימין ומשמאל שמבינים, כמונו, כי חלון ההזדמנויות לשילובם של החרדים והערבים בחברה – הולך ונסגר.

"השנה רק 59% מכלל התלמידים היהודים אינם חרדים וזאת בהשוואה לשנת 2004, בה היו 71%. בכיתות א' יש יותר תלמידים ערבים וחרדים מאשר בממלכתי חילוני/דתי. המסקנה: מה שניתן לעשות היום יהיה בלתי אפשרי בעתיד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן