Skip to content

האיחוד האירופאי יחייב מערכת AEB

מועצת האיחוד האירופאי לקראת החלטה לחייב כל כלי רכב אירופאי חדש, החל משנת 2014, להיות מצויד במערכת בלימת חירום אוטונומית (Autonomous Emergency Braking systems AEB )
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכות בלימת חירום אוטונומיות פועלות בכמה שיטות. מכ"מ, וידאו וכו' המשולבות ומזהות את המרחק מכלי רכב אחר בסביבת הרכב. המערכת מזהירה הנהג על התקרבות מסוכנת ובמידת הצורך בולמת באופן עצמאי' ללא שליטת הנהג לא אחראי או לא ערני מספיק.

מחקר שנערך ע"י האיחוד האירופאי מצא, כי מערכת AEB יכולה להוריד ב- 27% את מקרי תאונות הדרכים ולחסוך כ-8,000 הרוגים בשנה במדינות האיחוד.

לדברי מישל ואן-רטינגן, המזכ"ל של תכנית המכונית האירופאית החדשה ((Euro NCAP) מסר, כי "אנחנו לא מעוניינים לאכוף על יצרני הרכב התקנה מידית של מערכות AEB, אבל הבהרנו היטב כי להבטחת קבלת 5 כוכבי בטיחות החל משנת 2014 תהיה חובת התקנה של מערכת AEB".

ההערכות הן כי מערכת זו תחסוך נזקים של 5 עד 8 מיליארד אירו בשנה כתוצאה מתאונות שימנעו. חבר אחר בוועדה ציין, כי רק בגרמניה מערכת AEB תחסוך כ- 100 מיליון אירו בשנה. כלי רכב מסחריים יחויבו במערכת AEB החל מנובמבר שנה הבאה (2013) וכלי רכב פרטיים בשנה שאחר כך.

מערכות AEB מצויות כיום רק ברכבי יוקרה כמו Volvo XC60 ומוצעות כאופציה בדגמי Mazda CX-5 ו- Ford Focus.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן