Skip to content

עשרות מפגינים בביירות למען זכויות הומוסקסואלים

עשרות הפגינו בשבת מול בתי המשפט בבירה הלבנונית נגד בדיקה אנאלית שעצורים הומוסקסואלים אולצו לעבור, לכאורה על מנת להסגיר את האוריינטציה המינית שלהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד האביב הערבי ממשיך לתת אותותיו במזרח התיכון, הפגנה פחות שגרתית נערכה השבת, 11 באוגוסט, בביירות. עשרות המפגינים, חמושים במנה נדיבה של סרקאזם, הפגינו מול בתי המשפט בבירה הלבנונית בקריאה לצדק אנאלי, בעקבות מעצרם של 36 גברים במקום מפגש מוכר להומוסקסואלים באחד מרבעי העיר ב-28 ליולי. העצורים אולצו לעבור, לטענת המפגינים, בדיקות אנאליות שיוכיחו לכאורה את האוריינטציה המינית שלהם. החוק הלבנוני אוסר על קיום יחסי מין "הנוגדים את חוקי הטבע", כאשר העונש המקסימלי על עבירה זו הוא שנה בכלא.

הפגנה של גייז בביירות (צילום מתוך יו טיוב)
"צדק אנאלי". הפגנה של גייז בביירות (צילום מתוך יו טיוב)

קבוצת חלם, ארגון זכויות הלהט"בים המרכזי בעולם הערבי, שבסיסו בלבנון, ארגן את העצרת  תחת הסיסמה "עמדו נגד בדיקות הבושה, וגינליות או אנאליות." המפגינים קראו למשרד המשפטים הלבנוני להצהיר רשמית, כי בדיקות אלה אינן חוקיות ולפעול למיגורן, בטענה שממילא איגוד הרופאים קבע שאמינותן של בדיקות אלה מפוקפקת ושאינן חוקיות.

"אדוני השר, לפני שתבדוק לי את פי הטבעת, תוכל בבקשה לפחות לקנות לי ארוחת ערב", נכתב על אחד השלטים בטון סרקסטי, בעוד שלט שכן נשא את הכיתוב: "אונס משפטי יעלה לך 85 דולר", בהתייחס לכך שהנבדקים אולצו לשלם עבור התענוג המפוקפק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן