Skip to content

ארה"ב מציעה למצרים: סיוע צבאי-בטחוני למבצע בסיני

על פי ה"ניו יורק טיימס", הסיוע אמור לכלול ציוד למעקב, הכשרת שוטרים ושת"פ עם המודיעין המצרי. אתמול נרשמו עימותים בין הצבא לחמושים שתקפו תחנות משטרה. מוצב משגיחים בינלאומי במרכז סיני הותקף גם הוא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארצות הברית צפויה לסייע למצרים בכל הנוגע לטיפול במצב הביטחוני הרעוע בחצי האי סיני. כך מפרסם היום (ראשון) ה"ניו יורק טיימס". על פי העיתון, המצטט גורמים בממשל האמריקני, הסיוע צפוי לכלול ציוד צבאי, ציוד למעקב אווירי ואלקטרוני והכשרת שוטרים עבור כוחות הביטחון המצריים. עוד התפרסם, כי הפנטגון דן עם המצרים על אפשרויות שיתוף פעולה עם המודיעין המצרי והמשטרה המקומית.

השיחות מתנהלות בערוצים צבאיים ומודיעיניים, כמו גם מול הממשלה החדשה של מורסי. באיסוף המודעיני מדובר ביירוט שיחות טלפון סלולרי ומכשירי קשר, כמו גם תצלומי אוויר ממזל"טים ולוויינים.

סיוע בציוד מעקב והאזנות. מחסומי בדיקה מצריים בסיני (צילום מאל ג'אזירה)
סיוע בציוד מעקב והאזנות. מחסומי בדיקה מצריים בסיני (צילום מאל ג'אזירה)

אתמול (שבת) הגישה המשטרה המצרית חמישה כתבי אישום בבית המשפט המצרי נגד חמישה מתוך התשעה שנעצרו עד כה. אחד החשודים תואר על ידי התקשורת כבן לאדן של סיני. בכתבי האישום מואשמים החמישה, בין השאר, במעורבות ישירה בפיגוע בו נהרגו 16 החיילים המצריים בתחילת השבוע שעבר.

בינתיים נמשכים העימותים בין חמושים לכוחות הביטחון המצרי. אתמול הותקפה תחנת משטרה, לא רחוק מהמוצב שהותקף בסמוך לגבול. הלילה פתחה קבוצת חמושים באש לעבר מוצב המשגיחים הבינלאומי באזור אום-אל-שיחאן שבמרכז חצי האי. באזור שיח א-זוואד נרשמו עימותים נספים. שלשום הותקפה תחנת משטרה באזור אל עריש.

אתמול התפרסם בכלי תקשורת מצריים ובתקשורת הערבית בלונדון, כי למרות שמצרים איננה מאשימה בשלב זה את החמאס, הרי שהמחבלים עברו בין רצועת עזה לבין סיני דרך מנהרות שנמצאות בשליטתה של הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם. הגורם הבטחוני שמסר זאת לעיתון "אל חיאת", היוצא לאור בלונדון, הוסיף כי מצרים דרשה מממשלת חמאס לחקור את בעלי אותן מנהרות, שמהן יצאו המחבלים ואת המפקחים עליהן. "אנחנו מצפים מממשלת חמאס שתנקוט בפעולות נגד אותם גורמים שאימנו חלק ממבצעי הפיגוע וציידו אותם בנשק והקלו את יציאתם".

הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, הגיע לביקור פתע ביום שישי האחרון למוצב בו אירע הפיגוע בשבוע שעבר, ניפגש עם חיילי המוצב בו נהרגו חבריהם וסייר לאורך הגבול המצרי עם ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן