Skip to content

חברת גוליבר פיתחה מדד חדשני המשקלל את דירוג המלונות בחו"ל

חברת גוליבר משיקה בימים אלו אתר מלונות בחו"ל, במסגרתו פיתחה מדד חדשני המשקלל את דירוג המלונות באמצעותו יוכלו הגולשים לבחור את המלון המתאים להם לפי מדדי המחיר המשתלם ביותר, המיקום האטרקטיבי ביותר, חוות דעת ופופולאריות, מבלי לצאת מן האתר לחיפושים נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוכנות הנסיעות האינטרנטית גוליבר, הציגה היום בפני עיתונאים את "המדד החכם" החדש שלה הנקרא GLVMETER, פיתוח בלעדי לדירוג בתי מלון המעניק ציון לכל בית מלון. האלגוריתם משקלל שלושה גורמים מרכזיים בבחירת מלון לכדי ציון אחד שחוסך לגולש זמן בבחירה ובסינון כל האפשרויות. המדד מאפשר להשוות במהירות בין בתי מלון לפי המחיר המשתלם ביותר או הזול ביותר, חוות הדעת הטובה ביותר והמיקום המרכזי ביותר, בעת ובעונה אחת.

המדד המשולב לבחירת מלון
המדד המשולב לבחירת מלון: חוות דעת, מיקום, מחיר

באתר החדש יוצגו אלפי בתי מלון עם תכנים מתורגמים לעברית, מיקומים מדויקים של בתי המלון וחוות דעת של האתר העולמי TripAdviser. כמו כן, יוכלו הגולשים לבצע מספר מיונים לבתי המלון לפי פופולריות, מחיר וכוכבים. ניתן יהיה לבצע מגוון סינונים לפי אזורי העיר, מחיר, כוכבים ושם המלון. התוצאות יוצגו בצורה ידידותית על גבי מפה והגולשים יוכלו לשמור את החיפושים של המלונות שבדקו בתווך של שבועיים אחורה.

מעל 50% הזמנות דרך האתר

שירות זה מיתוסף לשירותי אונליין נוספים, כמו בחירת מושב וארוחות במטוסים וכירטוס מיידי. "השנה חצינו את רף ה-50% ברכישות שמבצעים הישראלים דרך האתר ואנו צופים כי שירות ייחודי זה של מדד המלונות יגביר עוד יותר את הזמנות האונליין בקרב הישראלים", אומר מנכ"ל גוליבר אורי אלון. הוא מוסיף שהם אינם מתחייבים להיות הזולים ביותר כל הזמן, אולם מבדיקה שערכו עלה כי היו זולים למשל מבוקינג.קום ב-60%-70% מהמקרים. את חדרי המלון הם מקבלים, לדבריו, מכמה ספקים גדולים בחו"ל.

ככר קטלוניה בברצלונה, ספרד. המיקום קובע. (צילום: עירית רוזנבלום)
ככר קטלוניה בברצלונה, ספרד. המיקום קובע. (צילום: עירית רוזנבלום)

לפי סקר של גוליבר, האתרים המרכזיים שבהם מבצעים הישראלים הזמנות לחו"ל דרך האינטרנט הם איסתא – 20%, גוליבר – 19%, הדקה ה-90 – 18% ובוקינג.קום -17%.

הסקר שנערך עבור חברת גוליבר ע"י מכון מידע שיווקי סי. איי בראשית אוגוסט 2012 מעלה כי כ-47% מהישראלים הנוסעים לחופשה בחו"ל מזמינים מלון דרך האינטרנט. עם זאת עדיין 53% עושים הזמנה לחו"ל באמצעות סוכני נסיעות.

נתוני הסקר מראים  כי המחיר והמיקום הם המרכיבים החשובים ביותר לישראלים בבחירת מלון בחו"ל (יותר מ-80% בקרב הישראלים השוהים בבתי מלון בחו"ל). אצל מי שהזמינו דרך האינטרנט, ישנה חשיבות גם לחוות דעת חיובית של גולשים (צוין ע"י 52% מהמזמינים באינטרנט) ולהתרשמות מאתר האינטרנט של המלון (צוין ע"י 41.2% מהמזמינים באתרי האינטרנט).

41% מעדיפים מלון ללא ישראלים; כשני שליש מעדיפים לשהות במלון לצד תיירים אירופאים, ויותר משליש (39%) מעדיפים תיירים אמריקאים או קנדים.

בניגוד למצטייר בתקשורת, הישראלים אינם מרבים להתלונן על רמת האירוח במלונות: במענה לשאלה "מהו הגורם העיקרי שמפריע לך בשהות בבתי מלון בחו"ל?" ציינו רק 44% גורמים שמפריעים להם, ו-56.3% אמרו כי אין כל גורם שמפריע להם. שני הגורמים שבלטו במיוחד הם מיקום/נגישות (צוין ע"י 19% מהנוסעים לחו"ל), וניקיון המלון (19%). גורמים אחרים שצוינו היו רמת הארוחות (11%), טיב השירות/היחס (9%) ורעש (8%).

בולגריה לא התאוששה

אלון אומר כי בין שנים 2007-2011 שבהן צמח שוק הנסיעות הישראלי בכ-10%, גוליבר הצליחה להכפיל את המחזור שלה וכי מספר ההזמנות "על טהרת האינטרנט", כלומר, ללא מעורבות טלפונית או צורת תקשורת אחרת, הגיעה ל-20%.

אשר לשוק הנסיעות בכלל, לדבריו, התיירות הישראלית לבורגס טרם התאוששה מן הפיגוע וכי יש ישראלים שגם ביוון מוותרים כיום על ה"העברות" באוטובוסים משדה התעופה למלון ומעדיפים לקחת מונית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן