Skip to content

נס טכנולוגיות נבחרה להקים מערכת סליקה פנסיונית מרכזית

המדינה תשתתף בהקמת המסלקה בעלות של 10 מיליון שקלים, שיוענקו כמענק חד פעמי לנס טכנולוגיות עם הפעלת שלב א' ברבעון השני של 2013. המסלקה תאפשר הוזלת דמי ניהול של החיסכון הפנסיוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדינה תשתתף בהקמת המסלקה בעלות של 10 מיליון שקלים, שיוענקו כמענק חד פעמי לנס טכנולוגיות עם הפעלת שלב א' ברבעון השני של 2013. המסלקה תאפשר הוזלת דמי ניהול חיסכון פנסיוני

ועדת המכרזים להקמת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית והפעלתה בחרה בחברת נס טכנולוגיות להקים ולהפעיל את המסלקה הפנסיונית. המסלקה תייעל תהליכי עבודה, תקל על שיווק ויעוץ פנסיוני ותאפשר לציבור נגישות למידע על חיסכון פנסיוני. ההתייעלות והפחתת העלויות כתוצאה משימוש במסלקה יאפשרו הוזלת דמי ניהול בחיסכון הפנסיוני.

ההסכם עם נס טכנולוגיות צפוי להיחתם בשבועות הקרובים לתקופת התקשרות של 10 שנים. נס טכנולוגיות עמדה בכל הדרישות שנקבעו במכרז, קיבלו את הניקוד הגבוה ביותר הן עבור האיכות והן עבור המחיר. נס טכנולוגיות התחייבה להקים את המסלקה בזמן הקצר ביותר, ללא כל עלות קבועה.

העברת כספים

השלב הראשון יופעל כבר במהלך הרבעון השני של 2013. בשלב זה המסלקה תאפשר העברת כספים ומידע מלא ומהימן לסוכנים וליועצים פנסיונים בהתאם לבקשת החוסך. בשלבים הבאים יוכלו חוסכים לבצע פעולות אישיות ולבקש מידע באמצעות המסלקה. בהתאם להצעת הזוכה, גופים מוסדיים לא ידרשו לשלם עבור שירותי המסלקה, כך שהפעלת המסלקה תפחית את עלויות ניהול החיסכון הפנסיוני. כמו כן, תעריפי השירותים השונים ללקוחות המסלקה לא יתייקרו במשך השנים.

לפני כשנה, הודיע הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, על כוונתו להקים מסלקה פנסיונית בדרך של מכרז. בעקבות כך הוקמה ועדה מכרזים משותפת בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית, שחברים בה נציגים של אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, אגף החשב הכללי והלשכה המשפטית במשרד האוצר. בכתיבת המכרז ובבחינת ההצעות הסתייעה הועדה גם בחברת HMS יועצים. לפי תנאי המכרז, תשתתף המדינה בהקמת המסלקה בעלות של 10 מיליון שקלים, שיוענקו כמענק חד פעמי לנס טכנולוגיות עם הפעלת שלב א'.

"אחד הנושאים הראשונים עליהם שמתי את הדגש בתחילת הקדנציה היה לפעול להקמתה של מסלקה פנסיונית בישראל, מוקדם ככל הניתן. ביסוד ההחלטה עמדה ההכרה שהקמת המסלקה תתרום רבות לשכלול התחרות בשוק החיסכון ארוך הטווח, לשיפור השירות הניתן לצרכנים ולהוזלת העלויות. הקמת המסלקה מעידה על מחויבות משרד האוצר לשמור על אינטרס ציבור החוסכים, ולוודא כי כספי הפנסיה ינוהלו באופן יעיל ושקוף", אומר סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן.

"אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון מייחס חשיבות רבה להקמת המסלקה ככלי לפיתוח ולשכלול שוק החיסכון הפנסיוני. המסלקה תביא לקפיצת מדרגה בטיב השירות הניתן ללקוחות ותייעל תהליכים בשוק החיסכון הפנסיוני כולו", מוסיף הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן